Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Bilen är en 945FT automat från -98 med 19.500mil på mätaren inköptes av pappas jobbar kollega för det hutlösa priset på 7000:- efter prutning från 8000:- då handbromsen som skulle fungera var helt stel.

190130 Inköp 4/2 -14
190236 byte termostat till 92C gamla öppnade redan vid 60 tog 4mil och sen 5 min på tomgång för o få upp motortempen 6/2 -14
190545 Justering kickdown från -3mm till +1mm mellan kula o justerskruv. 9/2 -14
191650 Byte Tändstift (iridium) rotor fördelare och rengöring tomgångsmotor 5/3 -14
191800 Rengöring spjäll, slangar, inloppturbo. Byte luftfilter och tutor.
192061 Städning. gjortrent och smörjt upp skenorna till stolarna.
192263 Spolning automat (18L auto 15 från swedool) byte styrleder, bromsvätska samt bromsnipplar. 20/3 -14
192406 mätning med ociloskop av lambdasond 22/3 -14
192894 Byte spindelleder samt mätning av motortempgivare(ger för högt ohm värde)
194250 Byte vakumventil Ecc i motorrum 2/5 -14
??????? Fyllning Ecc, de fick ut 320gram o fyllde i 900gram så nu blåser det KALLT
195328 Besiktning Underkänd(glömt byta bromsslangarna) 30/5 -14
1954?? Toning bagage + smårutona i bakdörrar. Hämtat VW torkararmarna(lite längre än orginal), xenonbackljus o diverse grejer från gamla bilen(945se-94) 1/6 -14

??????? Missat miltal men blev gjort innan maj.
Tutade när man svängde(klacken för blinkersåtergång tog i blecket för tutan i rattstången).
Bromsbelläg fram +bak (brembo) + motinerade ok och glidpinnar.
Handbromsvajrar och backar(bosch).
Slungdiff.
Armstöd med mugghållare.
Kört golvmattorna i grovmatttvättmaskinen.
Philips colorvision(lila) i strålkastarna.
Bytt stereo.
Polering, lackskydd, rutbehandling(ska göras om mycket missnöjd med mig själv)
Bytte div lampor.
Bytte fälgar med mammas 945Ltt -97 polerades och lackskyddades innan montering( hade de kantigare innan)

Får börja med en bild på vinterhinken/familjeräsern o fylla på med mera efterhand.
Bild

//Andreas
Senast redigerad av 2 DandanRacing, redigerad totalt 0 gång.
Lucif3r skrev:Lite toning på den där så blir det kanon :-)-)
Toning blev faktigst fixat idag, blev biltemas 15% med 80%mindre värmegenomsläpp
Nexus skrev:såg väldigt fräsch ut för vara en vinterhink. Lite färg på dragkroken skulle inte skada :D
Vem har sagt något om en hink, visst kommer det gå brett men Bilen ska hålla många många år till :-)-) dragkroken ska fixas till dock finns det andra grejer som jag vill fixa innan, tex ytrost i skärmkanterna bak efter imotkörning av någon tidigare ägare eller att höger bakdörr e intryckt hela vägen o lite på framdörren med..

//Andreas
Dagens jobb, fick åka och köpa mer film då en rulle inte räckte ens till bagaget :(
Bagage + smårutorna i bakdörrarna tonat i biltemas 15% film med 80% värme bortstrålning :) ser bra ut på håll men när man kommer nära så är det några små missar men nöjd för o vara första gången :D
Bild

//Andreas
Lucif3r skrev:Hört att biltemas film inte är den lättaste att jobba med :)

Volvo har(hade?) iaf färdigskuren film till 7/945 för inga pengar alls typ. Tror jag gav 350kr för 7 rutor, det var visserligen några år sen men...
Tyckte inte att den var så jobbig att jobba med, dragit mig länge för o testa pga att polaren misslyckades totalt med sin 745.. dock lär det vara omöjligt på en bil med lite mer välvda fönster än en 945 då det var lite småsvårt att få bort alla Luftfickor vid kanterna redan på dessa platta rutor.(ska bli spännande att testa på fars nissan micra)

Haha det skulle varit bra o veta blev 450 för detta... får åka o fråga någon dag om det finns kvar.

//Andreas
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

100 mil eftersom det ofta handlar om att åk[…]

Bud från utländsk intressent för[…]

Ja en får gratulera. Blev slutsumman godtag[…]

Missljud AC (kompressor bytt)

Har en ordentlig läckagesökning gjorts v[…]