- lör 31 maj 2014, 20:32
Ja, batteriet i bilen är dött så jag har det på laddning i lägenheten just nu. Bilen står i garaget och jag försökte låsa den med bladnyckeln eftersom centrallåset av uppenbara skäl inte går att nyttja. Men jag har aldrig behövt använda bladnyckeln tidigare annat än till airbagen och jag försökte nu låsa förardörren med den men det går inte att vrida åt något håll.
Så nu står bilen olåst, jag är inte säker på om batteriet ens fungerar då laddaren beter sig märkligt och visar "FULL" på en gång, även nu efter sisådär 30min laddning. Den blinkade på "CHARGING" ett tag men har nu övergått till "FULL" igen, så jag vet inte om den ger något...
Fungerar det kanske så att jag måste trycka ner låspiggen själv på förardörren och sedan går det bara att låsa upp med bladnyckeln? Manualen nämner inte att det INTE går att låsa utan nämner bara att det går att öppna men att larmet då går etc etc.
Ja, det är en första gång för allt, så hjälp mottages varmt.
Så nu står bilen olåst, jag är inte säker på om batteriet ens fungerar då laddaren beter sig märkligt och visar "FULL" på en gång, även nu efter sisådär 30min laddning. Den blinkade på "CHARGING" ett tag men har nu övergått till "FULL" igen, så jag vet inte om den ger något...
Fungerar det kanske så att jag måste trycka ner låspiggen själv på förardörren och sedan går det bara att låsa upp med bladnyckeln? Manualen nämner inte att det INTE går att låsa utan nämner bara att det går att öppna men att larmet då går etc etc.
Ja, det är en första gång för allt, så hjälp mottages varmt.
Nuvarande:
Tesla Model 3 SR+ MY21
Tidigare:
Mini Cooper SE MY22 - Leasad
Volvo V90 T5 R-design MY18 - Såld
Volvo V50 1.8F MY08 - Såld
VW Golf 3 GT '94 - Såld
Tesla Model 3 SR+ MY21
Tidigare:
Mini Cooper SE MY22 - Leasad
Volvo V90 T5 R-design MY18 - Såld
Volvo V50 1.8F MY08 - Såld