Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Gräsligt. Killen måste varit färgblind. Hur kan man lämna ut något sådant?!
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Som jag har skrivit i en annan (liknande) tråd så verkar det inte finnas några bra lackerare alls! Syrran hade en C30 för typ 6 år sedan och den blev påkörd på en parkeringsplats. När den kom från lackeraren var halva kofångaren bak svart solid och halva svart metallic! :shock: Dessutom helt sinnessjukt mycket polerrosor....
av Lövet
Kents Bilplåt i Solna har lackat silvermetallic åt mig utan nyansskillnad. Det är ändå en rätt svår färg. Rekommenderas om man bor i närheten.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Alltså ser det ut så ska man inte ens hämta ut bilen utan kräva fri hyrbil fram tills det är klart.
av CHSC
Det var så mycket pollen och skit på den när jag hämtade den så det var svårt att se hur det såg ut.
Får åka tillbaka till verkstaden på måndag.
Användarvisningsbild
av Guligan
Oj, det såg inte bra ut. Är det skärmen eller bakdel som är omlackerad?
Användarvisningsbild
av Micce1980
CHSC skrev:Det var så mycket pollen och skit på den när jag hämtade den så det var svårt att se hur det såg ut.
Får åka tillbaka till verkstaden på måndag.
Riktigt trist. Det är synd att man ska behöva undersöka om det har blivit rätt. Borde utan tvekan vara en självklarhet.
Användarvisningsbild
av Funk
Stötfångaren ser ut att vara lackad i Terra Bronze (494) , medan bakskärmen ser ut att vara lackad i Twilight Bronze (700)... kan det vara så illa att det helt enkelt är fel färgkod som använts ?

/Thomas
av perhall
Silver och vit är väl ändå lätta färger.
Har pratat med flera lackerare som har bekräftat detta.
En silver har ju samma nyans om den är 10 år gammal som när den är ny. Samma med vit.
PH
Användarvisningsbild
av TommyP86
Silver är en svår nyans pga betraktningsvinklar och sprutor, och en så enkel grej som lufttrycket vid sprutning har mycket stor betydelse. Silvermetallic=alltid meryta, är man inte så petig går det självklart att köra nyanskort men i 9 fall av 10 så ser man då skillnad.

Precis :-) En hjälte är du Erik Å[…]

Tackar, får kolla även det!

Katalysator...

Misstänker det.... Men... Nu va ju fläns[…]

Tvättade bilen till en bekant, fin färg […]