Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Som vissa har gissat så är det ett org fjäderbenstag. Snuskigt billigt på Volvo förövrigt.

Bild

Bild

Blir lite mek idag. Dock tror jag att bilen snart faller till den eviga vila. Allt för mycket oväsen i maskinen och läckage på ställen där det inte ska vara. Så på måndag får vi veta om bilen kommer vara levande om nu den inte tackar för sig innan dess.
Lucif3r skrev:Hur mycket kostade staget på volvo då?

Tycker nog allt att bilen är för fin för att skrota för övrigt, och du har ju lagt ner en hel del jobb på den. Byt motor istället :)

750kr fick jag pröjsa. Går säkert få det billigare om man har lite rabatt. Förstår inte Volvos priser ibland.

Motor och sparklådor är de stora posterna.
Att byta motor fixar jag på en helg. Dock ska man komma över en billigt och sen så vill jag gärna ha en driftsäker bil med bra klös. Gillar det som fan när något sportigt kommer upp eller någon vill köra om så går det bara att spaka ner en växel och haka på. Men att bygga värre motor är jag inte insatt i. Att byta delar till nya är inget bekymmer förvisso. Sen är mina svetskunskaper sämre än vad mina matlagningskunskaper är och de är obefintliga xD
Skulle byte olja inför besiktning.

Bild
Lyfte på huven och.. ja.
Torkade bort allting. Fyllde på olja och nytt filter. Har inte pressat bort det ännu. Men få ha det under uppsikt.

Bild

Någon som klippt och klåpat sig i elstammen igen. Suck. Varför kan inte folk göra saker redigt? Lösningen hade varit att hämta motsvarande kontaktstycken på skroten och gjort sig en liten adapter så hade man sluppit förstöra kabelstammen.
Byte även de tidigare Biltema tutorna till ett par riktiga 850 tutor.

Bild

Upptäckte att jordningen till tutknapparna i ratten var sådär 100% felkälla. Orkade inte rediga i problemet utan drog en ny tillfällig jordkabel och en tillfällig knapp. Helt lagligt enligt SBP. Denna gång utan att klippa sönder elsystemet. Ska felsöka jordningen till ratten.

Bild
Gick överförväntan faktiskt. Att handbromsen var dålig är ju ett vanligt fel på Volvo överlag. Ändå tyckte jag att jag hade spännt den ordentligt.

Bild

Fick hem ett efterlängtat paket. Dock inte från företaget i fråga.

Bild
En ABS box. Jag hoppas verkligen att denna fungerar så att ABS och Track's börjar fungera igen :)

Får ta och spänna till Handbromsen och sen är det bara fortsätta med övriga saker :)
Har inte legat på latsidan direkt. Jag harr jobbat en hel del hemma hos föräldrarna dessutom.

Bild
Hittade två alu länkarmar på skroten. Lite roligt.

Bild
Varit och skruvat på ABS boxen. Bara plocka bort insugsröret till turbon och sen lossa kontakt styckerna så sitter boxen med 4 utvändiga torix. E5? Annars funkar det med en 4ans hylsa.

Bild
Gamla boxen såg ju lite risig ut iaf.

Bild
Bild

Kanske därför den har lagt av? Smart att boxen är öppen!

Bild

Började polera lite på bilen. Blev bättre då man fick bort strävheten i lacken men samtidigt kom ju massa repor och bucklor fram istället.

Bild
Får fixa fram lite helhetsbilder sen.

Bild
Tror jag hade tvättat av de lite snabbt en gång innan bilden togs.
Kom ut rätt bra mycket sand och grus.

Bild
Två ordentliga tvättar senare så var fortfarande vattnet kolsvart. Att det var 10kg grus i varje matta gjorde inte saken bättre.

Bild
Fint ska de vara.

Bild
Går skrubba lite mer på förarsidan förvisso. Ska leta fram en till låshake till mattan med.

Bild
Även bak ska vara snyggt.
Lucif3r skrev:Hm, tattarlagad ABS box :P Sånt måste man ju bara älska :roll:
Japp. Dessutom inte fått dit fjädelåsbrickorna så skruvarna som håller boxen har ju in pressat ihop locken om man tittar på hur den är designad. Sitter en ny oöppnad där nu. Dock lyser tracs lampan ändå :( Kanske en trasig box eller kanske det finns ett annat fel i systemet?
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 16

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]

Jag har kört en bit över trettio mil n&a[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]