- tor 22 maj 2014, 18:59
Hejsan. Kylaren på min bil läcker någonstans. Jag har försökt provtrycka men hitta inget fel. Jag har nu köpt en ny kylare och skulle byta men fästet till oljerören ser inte lika ut på kylarna.
Se bilder.
Har jag köpt/fått fel kylare?
Ska jag demontera fästskruvarna från den gamla kylaren och använda dem på den nya på något vis?
(Jag har provat skruva loss de stora muttrarna på den gamla kylaren men det snurrar runt och jag har inte vågat gå vidare på det spåret innan jag frågat här.)
Ska jag skaffa nya anslutningar på oljerören för att få ihop det?
I övrigt verkar kylaren passa förutom en extra röranslutning på den nya kylaren men den kan jag ju plugga.
Förmodligen är den nya kylaren tänkt att passa flera olika bilmodeller.
Är det någon här som har koll?
Gamla kylaren Oljeröret Gamla kylarens fäste för oljeröret Nya kylaren Nya kylarens fäste för oljeröret
Tacksam för hjälp.
Se bilder.
Har jag köpt/fått fel kylare?
Ska jag demontera fästskruvarna från den gamla kylaren och använda dem på den nya på något vis?
(Jag har provat skruva loss de stora muttrarna på den gamla kylaren men det snurrar runt och jag har inte vågat gå vidare på det spåret innan jag frågat här.)
Ska jag skaffa nya anslutningar på oljerören för att få ihop det?
I övrigt verkar kylaren passa förutom en extra röranslutning på den nya kylaren men den kan jag ju plugga.
Förmodligen är den nya kylaren tänkt att passa flera olika bilmodeller.
Är det någon här som har koll?
Gamla kylaren Oljeröret Gamla kylarens fäste för oljeröret Nya kylaren Nya kylarens fäste för oljeröret
Tacksam för hjälp.
- By JanneFr