Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Nån som vet vart lyftpunkterna är belägna på min bil (den i sign)??
börne skrev:Bild

Tackar. Så punkter 1 ska endast användas till bilens egna domkraft men lyftpunkter 2 är avsedda för verkstadslyft, menas det med det att dessa punkter också är avsedda för garagedomkraft???
börne skrev:Lyfter själv på punkt 1 med garagedomkraft utan problem, man får se till att den passar mellan urtaget i plastkjolen bara så man inte klämmer den.
Ja det är problem med stora lyftplattor på stora garagedomkrafter att de tar i sidokjolen. Jag lyfter där (1) med en mindre domkraft.
Har svarvat & fräst en egen då jag har en stor garagedomkraft med alldeles för stor lyftplatta. Det blev kanon då den passade precis. Lyftplattan tillverkades långt innan bilen köptes så rena turen :wink:

Men ska man bara byta hjul så funkar ju en liten domkraft då man inte behöver så stor lyfthöjd.
börne skrev:Lyfter själv på punkt 1 med garagedomkraft utan problem, man får se till att den passar mellan urtaget i plastkjolen bara så man inte klämmer den.
Har själv en stor garagedomkraft och skulle tro att det blir för tajt att lyfta på punkt 1 men punkter 2 är ju en bit längre in på bottenplattan och dessa borde ju gå att lyfta i med dito domkraft?
Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]