Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Allinug
sthlm skrev:Kom ut till bilen efter att ha handlat och inser att en bil ställt sig så nära min förardörr att jag knappt kommer in.
När jag går mot bilen så kommer det en till bil och ställer sig på andra sidan. Givetvis lika nära.
Frågade tanten varför hon skulle ställa sig just där när hela parkeringen var tom.
Gick inte att få ett vettigt svar från henne och hon slängde igen dörren och försvann.

Tog en bild och slängde upp på facebook med frågan om varför folk parkerar på detta sätt och insåg att det var mig det var fel på.
De flesta reagerade med "men får dom inte stå där då?", "vad är problemet, det är ju en parkering" eller "fan vad löjlig du är"
Kan inte hitta bilden nu men det var tre bilar kloss mot varandra på en annars öde parkering.
Visst är det underbart! När det händer, och det inte finns någon att konfrontera på plats, är man glad i alla fall för att man har 5-dörrars. Fast det är ju inte jättekul att behöva använda den femte dörren. :)
av Herran
sthlm skrev:Kom ut till bilen efter att ha handlat och inser att en bil ställt sig så nära min förardörr att jag knappt kommer in.
När jag går mot bilen så kommer det en till bil och ställer sig på andra sidan. Givetvis lika nära.
Frågade tanten varför hon skulle ställa sig just där när hela parkeringen var tom.
Gick inte att få ett vettigt svar från henne och hon slängde igen dörren och försvann.

Tog en bild och slängde upp på facebook med frågan om varför folk parkerar på detta sätt och insåg att det var mig det var fel på.
De flesta reagerade med "men får dom inte stå där då?", "vad är problemet, det är ju en parkering" eller "fan vad löjlig du är"
Kan inte hitta bilden nu men det var tre bilar kloss mot varandra på en annars öde parkering.
I sådana situationer är man glad att man kan konsten att behärska sig. Egentligen skulle du dragit en fet repa i hennes bil med nyckeln och luftat alla däcken. Jävlas man med folk på det där sättet skall man ha minst lika mycket skit tillbaka :evil:
av mattish
Herran skrev:

I sådana situationer är man glad att man kan konsten att behärska sig. Egentligen skulle du dragit en fet repa i hennes bil med nyckeln och luftat alla däcken. Jävlas man med folk på det där sättet skall man ha minst lika mycket skit tillbaka :evil:
Eller ha en skräpbil och bara lusa upp dörren allt vad man kan. En kompis gjorde det när han blivit instängd.. Det var på en nyare volvo.. Gammal volvo vs ny volvo = vinst för den äldre..
Användarvisningsbild
av Guru
sthlm skrev:Tog en bild och slängde upp på facebook med frågan om varför folk parkerar på detta sätt och insåg att det var mig det var fel på.
Det är skilnaden mellan oss som tycker bilar är roligt och vill ha en hel/ren bil som ser bra ut jämfört med dom som är helt ointresserade. Att dom "andra" är helt ointresserade gör mig absolut ingenting, det får dom gärna vara. Men när dom inte kan förstå oss andra så blir det jobbigt. Bara för att du inte bryr dig om din bil hade det varit önskvärt att du kunde förstå att det finns andra som bryr sig om sin.

Bästa bilarna att parkera brevid, om man måste parkera brevid någon, är då man ser att ägaren har ett intresse. Är det en nyare tysk vagn eller Volvo så kan det lika gärna vara en tjänstepulka som efter 2 år ser ut som ett lik. Tittar man på KVD undrar man ibland hur det är möjligt att sunka ner en bil så mycket på så kort tid. Fast tillhör man dom "andra" är det kanske fullt normalt?
Användarvisningsbild
av daSea
Häromdagen var vi och handlade. Eftersom alla extra breda familjeparkeringar var upptagna (inte helt ovanligt att dessa upptas av feta BMW:s och Mercor med ännu fetare förare i pensionärsålder...), så parkerade jag familjeracern bortanför alla andra, ensam med ett 10-tal parkeringar lediga till närmsta bil... När man sedan kommer ut efter handlingsturen så är det naturligtvis någon sällskapssjuk jävel som parkerat bredvid min bil... riktigt när också... till råga på allt ser det även ut att vara en familjebil då man ser en barnstol i framsätet... hur tänker man då... Då behöver man ju ofta lite extra utrymme för att det ska gå smidigt och för att man vill vara på den säkra sidan och inte ställa till med repor på egen eller andras bil... Orkade inte trixa in både storkille i barnstolen fram och fruga bakom honom, utan körde först fram några m till framförvarande parkeringsruta innan vi lastade in alla... Det finns folk till allt!

Bild
Ja Ica Maxi i Borås är inte roligaste stället o parkera på... 2 fina uppslag har jag fått där :-(
Användarvisningsbild
av Gurra82
Till folk som ställer sig på familjeparkeringar utan barn, kan man säga: du glömde dina barn i bilen/butiken, för övrigt har det gått så långt med dörruppslag etc att jag ställer mig så långt borta där ingen vill parkera
Denesfay skrev:
volvoc70cab skrev:Vad kallas den effekten ? Parkerar jag långt ifrån andra bilar så har oftast någon parkerat vid sidan om min bil, fastän det finns 50 lediga platser lediga. Är det flockmentalitet ?

Ja, det är fan flockbetéende. Ursäkta att jag svär men det är i 8 fall av 10 som någon står bredvid en när man kommer ut från butiken. Jag parkerar alltid långt bort ifrån alla andra om det går. Dessutom i mitten av två platser :P Vissa tycker man är dum i huvudet när man tar upp två platser. Men detta gör jag bara när det finns 50 andra lediga platser. Men hursom. Parkerar man långt bort ifrån alla andra så är det självklart någon som ställt sig bredvid en när man kommer ut. Så irriterande! Varför gör folk så? :-(O) :wink:
Ha ha jag är likadan själv, så enormt pedant med min bil. Ställer mig alltid så långt bort som möjligt ifrån alla andra bilar, så min sambo blir hela tiden irriterad på mig för hon tycker att det blir för långt att "släpa" kundvagnen till när vi handlat färdigt. Jag brukar svara och säga att det är både skönt och nyttigt att promenera sista biten :mrgreen: :mrgreen: Det har till ock med hänt att jag flyttat på bilen när nån kommer och parkerar intill min, ni får säga vad ni vill men sån är jag, hatar alla former av dörruppslag och repor. Tycker inte ens om att folk står och pratar intill min bil, vill helst att de håller sig på behörigt avstånd, är jag petig, nojig jo det är jag nog :-O)
mycket bra tankar och åsikter här som jag ska lägga på minnet :-)-) .
jag parkerar gärna bredvid en liknande bil s70/v70 i fint skick jag med
blir så bara hoppas att man slipper skada.

Med vänlig hälsning hasse.
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
en liten berättälse nån som vill höra? äh det skiter jag i ni får höra den ändå :mrgreen: .
hade parkerat en gammal maläten 142a jag hade så långt åt höger det gick var en vägg där
kom ut efter maten då hade nån mupp med nån nyare passat ställt sig så nära mitt ök
så ja fick inte in benet ens hur mycket ja än bunkade o försökte. sluta med att jag fick ta bort bakre sidoruta
o kräla mig in jaha å va fan händer jo jag fastnar så klart i biljäveln tar nåra minuter å ta mig loss
och kräla över till förarplats backa ut sätter dit rutjäveln igen vad händer då...jo då kommer
passat ägren och undrar va fasen ja håller på med han får sig den värsta utskällning
som nån någonsin fått hade han så mycket som andas under tiden hade jag kört
in min isskrapa i käften pån i bästa fall.... ja herre jösses!!.

Med vänlig hälsning hasse.
Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]

Elpriset

783 kWh för januari, 2683 kr zon 3.. ouch :-[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann[…]

Motorvärmare

Det brukar gå att ha båda delarna. Doc[…]