Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min lucka till 12V uttaget i bagaget trillade av helt plötsligt när jag skulle vika ned den på min V70 2.5FT 2011. Det flög iväg en liten liten fjäder och luckan lossnade.

Det ser inte ut som något gått av eller så vad jag kan se. Jag hittade fjädern och en liten bit plast.
Finns det någon överskådlig bild på hur detta ska sitta ihop eller är det bara att vara glad och handla en ny lucka med tillhörande ram?
Har ett 12v uttag över, likadant som det länkades till här ovan. Passar rakt av. Det har några år på nacken men är inte mycket använt. PM:a vid intresse. Sätter ut den är på säljes snart
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
patnil68 skrev:
Denesfay skrev:Min lucka till 12V uttaget i bagaget trillade av helt plötsligt när jag skulle vika ned den på min V70 2.5FT 2011. Det flög iväg en liten liten fjäder och luckan lossnade.

Det ser inte ut som något gått av eller så vad jag kan se. Jag hittade fjädern och en liten bit plast.
Finns det någon överskådlig bild på hur detta ska sitta ihop eller är det bara att vara glad och handla en ny lucka med tillhörande ram?
Finns inte att köpa bara luckan.

Komplett uttag:
http://shop.bildeve.se/eluttag-bagageut ... c-531.aspx
460 kr, vilket skämt, :-O) då köper jag heller ett nytt standard paneluttag för 20 kr och monterar dit.
Kostade "bara" 444 kr för någon vecka sedan :roll:
Mastig prisutveckling. 190 kr för ca 2.5 år sedan :wink: Hoppas inte nya volvobilar följer samma utveckling :) Antar att de vill sälja mer av de "högre" paketen då sådana här saker rusar i pris.
Att en "original" kontakt kostar 100% mer än en "standard" kontakt kan jag leva med. Men ett påslag på 2200 % tycker jag är fullständigt absurt och ett hån mot alla Volvos kunder.
Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]