Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Byggvecka: v .37
Leverans: v .41
Har backat till köplats 12406 av 12550.., svårt att se logiken i detta och säljaren "lovade" leverans i Juli..?
Skulle egentligen bara släppas 2st blåa S60 Polestar i Sverige, men jag var i kontakt med säljaren redan i November och han trodde inte att det skulle vara några problem att få en, det visade sig dock att redan innan dom släppts för "byggnation" på bygg din Volvo var dom slut!
Säljaren ringde och frågade ang detta, om dom lovade då att skruva ihop en extra "blåsmurf" :)
Hur lång tid har det tagit för er som fått leverans att gå från steg 7 (testning) till steg 8 (lev till handlare)?
XC90_Executive skrev:Tog ett par dagar. 5 typ! :)
Någon timme efter jag läst detta samma dag så gick den över till steg 8.
Så den är på väg till handlaren, dragkrok skall monteras och sen kan den typ hämtas.

Dock är jag iväg utomlands mån-tor nästa vecka med jobbet, så jag får väl ändå vänta lite extra.
torwald skrev:Tänkte kolla om det börjar rulla ut några MY15 på gatorna ännu?
Tveksamt än! Men kaanske :)

Min XC60 ska enligt uppgift vara den första eller en av dom första MY15 och den dök upp för ett par dagar sedan. Kan inte hämta den än dock :P
XC90_Executive skrev:

Min XC60 ska enligt uppgift vara den första eller en av dom första MY15 och den dök upp för ett par dagar sedan. Kan inte hämta den än dock :P
Vad jobbigt! Varför kan du inte hämta den ännu? Är det på grund av någon form av leasing eller på grund av att den inte är färdig hos ÅF ännu? När beställde du? Jag försöker räkna ut när vår bil kan tänkas dyka upp :)
torwald skrev:
XC90_Executive skrev:

Vad jobbigt! Varför kan du inte hämta den ännu? Är det på grund av någon form av leasing eller på grund av att den inte är färdig hos ÅF ännu? När beställde du? Jag försöker räkna ut när vår bil kan tänkas dyka upp :)
Fel person som svarar, men kanske lite info som hjälper:
Jag beställde 17 april
Fick login till volvo 25 april med info om prel byggvecka 21 och prel lev vecka 24 (8330, total kölängd 12185)
Steg 2 den 9 maj (börjat skära plåt)
Steg 7 den 23 maj (test av bil)
Steg 8 den 27 maj (lev till säljare)
Idag fick jag reda på att bilen redan är hos handlaren
Nästa vecka skall dragkrok monteras på.
Måndag 9/6 hämtar jag ut den, är iväg utomlands med jobbet hela nästa vecka, så jag får avvakta med att hämta bilen tills måndagen helt enkelt.
torwald skrev:Vad jobbigt! Varför kan du inte hämta den ännu? Är det på grund av någon form av leasing eller på grund av att den inte är färdig hos ÅF ännu? När beställde du? Jag försöker räkna ut när vår bil kan tänkas dyka upp :)

Jag hade kunnat få hämta den för ett par dagar sedan om jag velat, men är tyvärr inte på samma plats som bilen...än! :wink:

Kommer inte ihåg exakt vilken dag, men det var samma dag som XC60 MY15 gick att beställa! Fick prel. produktionsvecka 20 och prel. lev v23, men den var hos handlaren redan v21. :D
Då borde rimligen instruktionsböckerna vara färdigskrivna. Jag kan dock bara hitta manualen för Sensus. Någon som vet vart man kan ladda hem manualerna för MY15? Eller ännu bättre, det skall enligt manualen för Sensus finnas mobilversioner av instruktionsboken, som jag inte heller kan hitta för MY15
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12
Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt […]

Och denna har man sänkt med 10k för at[…]