Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
Eller Autotech, men då med slopade garantier hos Volvo/försäkring förstås. ;)
av Rage
Snygg bil!

Personligen skulle jag gå på R-design kjolen och diffusern. Tycker den är snyggare än D5 helt klart.

Har du några mer planer för den utöver bakkjolen?
Användarvisningsbild
av Perra83
Blev väldigt snyggt med den bakdelen!

Fälgarna är det heller inga fel på. Originalfälgar är oftast långt mycket snyggare än halvdana eftermarknadsfälgar med Linglong däck.
av Brosten
Roligt att höra att ni gillar min bil, en morot på vägen att fortsätta att slösa pengar på en svenssonkontainer hehe :)
Gå gärna in på min bil på garaget.org (länken finns i min signatur) och lägg en kommentar så jag kan spana in er andras bilar. Är ju helt färsk på Volvo som sagt.
crumpets skrev:D5-spoilern såg kanon ut tycker jag. Men när du ändå är därnere och river kanske det vore dags att fundera på delbart drag också? :)
Har du någon info om vad man ska inhandla för att lösa det? Är ju rätt fåfäng när det gäller mina bilar, Saaben jag hade för några år sedan demonterade jag t.o.m. den delbara kroken för att jag inte tyckte det var tillräckligt snyggt. Dock är det på denna bilen ett krav att jag ska ha drag, saknat det många gånger.
Rage skrev:Snygg bil!

Personligen skulle jag gå på R-design kjolen och diffusern. Tycker den är snyggare än D5 helt klart.

Har du några mer planer för den utöver bakkjolen?
Tack. Jo om det ska bli R-design eller D5 får vi se längre fram. Beror lite på vad jag hittar att inhandla. Dyker någon av dem upp i rätt färg i bra skick på bildelsbasen så blir det den som dyker upp först. Måste jag lacka om någon av dem så har jag än ingen aning om vilken jag ska välja hehe.

Angående trim så ligger detta ganska långt ner på prioriteringslistan just nu, fälgar går före isåfall. Och med tanke på att den bilen har 100häst mer än Kian jag körde nu innan så klarar jag mig nog ett litet tag. Har dessutom mycket erfarenhet av vad ett rejält trim gör med en bil, inte de första 3-4k milen utan de 6-8k milen... hade jag siktat på en massa hk så hade jag nog valt en annan modell från början. Men vi får väll se vad som händer. Jobbar med prestandadelar för bilar med 600hk+++++ så att kämpa för att öka 231 till 258 eller 280 känns inte jätte prioriterat :)
av Brosten
Nexus skrev:Fin bil och biltema sugrören såg ju lite smått tokigt ut :*O/ Lagom stora är ju bäst :D
Tackar. Hittade faktiskt en D5 spoiler på skroten idag som verkar vara i riktigt bra skick, bara färgen som är fel. Ska kolla med min verkstadskille om han kan få rabatt på inköp samt kolla med lackeraren vad han ska ha för att lägga några lager med rätt färg på. Men fasen va sugen man blev just nu.
Användarvisningsbild
av daSea
Brosten skrev:Bild
Gjorde en snabb Photoshop på hur baken skulle se ut med D5 bakspoiler samt 1x3" runt utblås på vardera sida. Vad tycker ni? Svårt att bestämma mig om jag ska köra på D5 eller R-design spoilern...

*edit, lade även till facelift listen under Volvo emblemet. Vad tycks?
Riktigt snyggt! Helt rätt val, i mitt tycke! Cleanare utseende med D5 spoliern till den färgen på bilen då det inte riktigt gör sig med en svart diffuser... Riktigt snyggt med kromlisten också. Funderar själv på en sådan till min (svart V70II D5 MY11), men vet ej om jag orkar borra i luckan för monteringen. Den sitter nog kanske ändå med den dubbelhäftande tejpen...

http://www.vparts.se/se/dekorlist-for-b ... 70-08.html
av Brosten
daSea skrev:Riktigt snyggt! Helt rätt val, i mitt tycke! Cleanare utseende med D5 spoliern till den färgen på bilen då det inte riktigt gör sig med en svart diffuser... Riktigt snyggt med kromlisten också. Funderar själv på en sådan till min (svart V70II D5 MY11), men vet ej om jag orkar borra i luckan för monteringen. Den sitter nog kanske ändå med den dubbelhäftande tejpen...

http://www.vparts.se/se/dekorlist-for-b ... 70-08.html
Tack, jo jag tycker nog också att det gör sig bättre utan diffuser i denna färgen, men vi får se vad som händer, något kommer det bli iallafall :)
Jag är ganska säker på att den kommer sitta stenhårt med dubbelhäftande tejpen faktiskt, självklart kommer den vara lättare att sno om någon önskar, men vill dom sno den så får de ju loss den med clipsen med så behövs nog inte.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej

Hej alla! har en v70-99 som bakluckan inte lå[…]