Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Nexus skrev:Kör biltemas packning på tub till kåpan bakaxel och det är 100% tätt. Spräng kåpan har ju bara funktion som skydd om kopplingen far åt skogen...
din kåpa på bak axeln lär väl inte vara shimsad som op säger att hans axel vs sprängkåpa är nexus.

hasse.
Packningen dubblar som shims. Hade flera packningar på min m47. Antagligen för att få till spelen.
päpplet skrev:Jag klippte till en packning av en joskartong och körde nåt tusental mil med på en M46. For ett par synkringar under tiden men det kan nog ha berott på dålig olja (feltema) och hård körstil.
då borde det väl fungera med packning på tub med?
Sierra94 skrev:Packningen dubblar som shims. Hade flera packningar på min m47. Antagligen för att få till spelen.
Hur menar du?
Någon som vet något spel/tolerans angående det här?
Det borde väl vara individuellt på varje låda skulle jag tro. Det är väl för att lagren ska hålla rätt spel. Länge sen jag höll på mdd m47 nu så nån annan ka ske vet bättre?

Men enligt denna sida verkar det bara finnas en sats med främre packning. Står inget om tjocklekar. http://www.videbilservice.se/produkter/?cat_id=5

Går det att lägga till nya nycklar med […]

Stefans 968

En PCCM beställd. Bild.jpeg

Batterifråga?

Det batteriet du köper annorstädes f&oum[…]

Bor du i en storstad? Åk då till en li[…]