Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej är det någon som vet om det går att använda packning på tub emellan en m47 växellåda och dess sprängkåpa?
Eller om volvo har dem (packning) i lager?

(Tänkte om det är något viss mått på packningen med tanke på att axeln är chimsad mot sprängkåpan
det är mycket möjligt att packningen är med räknad om den är chimsad.
hur som helst skaffa dig packningen borde finnas.
så du slipper tatta till det med klister

Med vänlig hälsning hasse.
Har kollat dem jag kan komma på, men du tror alltså inte inte att det funkar med packning på tub?
Finns det något sätt att få reda på det? Vad skulle hända om jag använder det och det var fel?
Jag klippte till en packning av en joskartong och körde nåt tusental mil med på en M46. For ett par synkringar under tiden men det kan nog ha berott på dålig olja (feltema) och hård körstil.
sweeken skrev:Har kollat dem jag kan komma på, men du tror alltså inte inte att det funkar med packning på tub?
Finns det något sätt att få reda på det? Vad skulle hända om jag använder det och det var fel?
har aldrig testat med nått annat än packning om det skulle funka eller inte törs jag inte svara på
men bara packningsklet Silicon i tex oljetråg brukar börja läcka och det ser för jävligt ut med.
orra dig inte du kommer att få bättre svar än mitt hur vida det kan funka eller inte
och troligen vart du hittar packningen med då menar jag inte joskartonger o dyligt.

Med vänlig hälsning hasse

Går det att lägga till nya nycklar med […]

Stefans 968

En PCCM beställd. Bild.jpeg

Batterifråga?

Det batteriet du köper annorstädes f&oum[…]

Bor du i en storstad? Åk då till en li[…]