Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Håller på att rusta upp en V70 2.4 GLT ifrån 1997.

När jag först fick bilen så fungerade inga fönsterhissar alls, då köpte jag en helt ny strömställare till förardörren ifrån vparts, och då började Vänster Bak och höger Bak att fungera...

Dock så fungerar fortfarande inte fönsterhissarna på vänster och höger fram, köpte en strömställare till höger fram ifrån skroten då den gamla va sliten dock utan resultat. Har testat med kontaktspray, polerat på stiften osv...

Är det motorerna som gett upp på båda framdörrarna eller skall jag testa något annat innan ger mig på att byta ut motorerna??

Mvh
Robin
av *pettson*
Det är ju inte så lätt att sia om saker. Ingen kan veta om dom är trasiga i just din bil.
Eftersom bilen inte är en produkt av raketforskning på hög nivå så kan det tänkas vara enkelt att lossa dörrsidorna och helt sonika tvångsköra motorerna med extern ström. På så sätt får du veta utan att gissa.
taxi skrev:Har du kollat säkringen? Jag vet inte om det är samma säkring för alla, är det så lär det ju inte vara det förstås..

Japp, det är en automatsäkring..som går till alla elhissar...så då borde inte bak fungera ifall detta va fallet. Men tack iaf :)
*pettson* skrev:
Det är ju inte så lätt att sia om saker. Ingen kan veta om dom är trasiga i just din bil.
Eftersom bilen inte är en produkt av raketforskning på hög nivå så kan det tänkas vara enkelt att lossa dörrsidorna och helt sonika tvångsköra motorerna med extern ström. På så sätt får du veta utan att gissa.

Nej det har du rätt i, har fått tag i en beggad motor och mekanism till ett rimligt pris, tänkte börja med förarsidan och se ifall det hjälper..skall försöka tvångsköra motorerna först ifall jag får möjlighet..men annars vet jag vad jag gör i helgen... ;)

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]