Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu är bilen optimerad, ja lite skillnad är det allt. Men man måste gasa :D nu skall jag bara regbes
crumpets skrev:Hur lyckades du pruta på detta? Jag har mailat typ 8 verkstäder och sagt att jag kör min kommande service där om de kan pruta ner polestar åt mig, men alla bara säger att de har 0kr prutmån :(
Vet ej! Jag frågade bara om min bil ingick i kampanjen vilket den inte gjorde, men min tekniker sa att "en trogen kund som du kan jag ge 15% utan att cheferna hänger mig" och på den vägen är det. Klistermärket är nu monterat :-)-)
På tal om "klistermärket"... hur är det med Polestar Owner's Package, får man det av Volvoverkstaden där man utför optimeringen eller skickas det hem till en efter registrering hos Polestar? Ska optimera min V70II D5 snart och kan vara bra att ha koll på detta så man inte missar något. Inte alltid verkstadskillarna har koll... i vintras när jag pratade med dem här på lokala Volvo så hade de inte ens koll på att det var en kampanj alls... dock vara den bara under december månad och jag upptäckte detta alldeles för sent... Men som sagt nu är det dags!
Jag fick mitt owner's package idag efter optimeringen. Min tekniker beställde hem allt, däremot visste han inte om jag kanske kunde beställa hem ett till, kul iaf att man fick allt idag, klistermärke och broschyr. Pennan saknades dock :-(O)
crumpets skrev:Hur lyckades du pruta på detta? Jag har mailat typ 8 verkstäder och sagt att jag kör min kommande service där om de kan pruta ner polestar åt mig, men alla bara säger att de har 0kr prutmån :(
De har ca 30% marginal på okampanjad Polestar vad jag har erfarit... 15% borde man kunna få men jag kan också förstå om man ej ger rabatt för det går ju åt dubbelt så många bilar för samma TB... men konstigt när du erbjöd dig att serva...
PH
perhall skrev:
De har ca 30% marginal på okampanjad Polestar vad jag har erfarit... 15% borde man kunna få men jag kan också förstå om man ej ger rabatt för det går ju åt dubbelt så många bilar för samma TB... men konstigt när du erbjöd dig att serva...
PH
På Bilia där jag servar var de först inte medvetna om kampanjen från Polestar men sa att de skulle kunna matcha kampanjpriset (6900) även om Bilia inte skulle vara med i kampanjen. Nu visade det sig att de visst var med på kampanjen men visst måste de ha marginal.
har nu provat bilen lite och över 4000 varv är den allt bra mycket piggare än innan, runt 130 och uppåt tryckte det på bra (vad man nu skall med det till) men i vardagskörning är det ingen större skillnad, men hade inte förväntat mig det heller, om det är värt det? Ja och Nä :D
Kampanjen är ju från Polestar så de olika Volvohandlarna har inget att säga till om där... Det är Polestar själva som styr prissättning och vilka modeller som kampanjen gäller.

Idag optimerades min V70II D5 MY11... trevligt! Från 205 till 225 Hk och från 420 till 460 Nm. Märks inte så jättemycket vid lugn körning i stadstrafik, men vid ordentlig acceleration, på motorväg och vid omkörningar så finns där helt klart en ordentlig extra kraft...
Motorvärmare

Tjena! Kabelgenomföringen från motorrum[…]

Bytte bromsslangar bak på vår V70 -04 […]

Är bussningarna i bak bytta? Klassiker annars[…]

Hoppas att någon vet exakt var den sitter oc[…]