Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
Jag vet inte om detta är rätt Fora för denna fråga MEN
hur många av oss med "skinn" i förarstolen har råkat ut för detta med att sömmen mitt under häcken släpper ?
Naturligtvis har även min söm släppt, jag ringer till "Skomakaren" som omedelbart frågar " Har du Volvo " ?
Hur har vi det med Goodwill i Sverige ? Jag är övertygad om att om detta händer i t.ex. i USA så skulle Volvo
omedelbart godkänna rep. kostnad för detta då dom har en starkare konsument attityd mot "fabrikationsfel"
än vad vi har i vårt land ?! Titta på mer eller mindre samtliga Volvosar på Blocket och titta noga på foton så
ser ni att de flesta säten är spruckna....
Skall vi verkligen ha det så här ?
Gäller tydligen samtliga V70N 0 XC90 !
Vore intressant att få reda på hur många som har det problemet ?
Varför bara förarsätet isf, ?
Om detta ligger fel så är det OK att flytta,,,, bara nyfiken i största allmänhet.
Användarvisningsbild
av CaptainMorgan
På min V70 2005 13800mil med halvskinn så har det spruckit på 2 ställen i baksätet. Tapetseraren som lagade mina skavanker sa att skinnet bara är avklippt och sedan ihopsytt med tyget. Ej fållat.
Användarvisningsbild
av wissel
Fixat idag av Wisby Skomakeri.
Blev helt perfekt och nu nyinsmort läder.
Användarvisningsbild
av wissel
Tyvärr inga bilder före rep, men det såg riktigt riktigt eländigt ut, trasigt skinn mm.
Så här ser det ut nu, trodde inte det var möjligt faktiskt.
Bild
Användarvisningsbild
av johnnype
Snyggt jobbat!

Jag har samma problem på gång i min '90. Än så länge sitter det ihop men vid belastning (rumpa?) så ser man att sömmen är trasig mitt på.

Var det mycket jobb att plocka ur sittdelen, gissar att även du har elstolar om det påverkar svårighetsgraden.
Användarvisningsbild
av wissel
Dom sydde det på plats, 1 pall som hon satt på utanför bilen.....
hon ville göra jobbet själv så jag skulle slippa stönet o stånket o en o annan svordom....
tog henne 2 timmar. Jag betalade 400:- i kompispris....
Användarvisningsbild
av wissel
Normalpriset ligger mellan 400-700 ca.
Viktigt att göra det sommartid då skinnet är varmt o mjukt...
alternativt bilen i varmgarage ett antal timmar.....
av Gustav40
Min 08:A har nästan spruckit vid sidan, förarstolen, har lagt in mängder av lager fett för att återfukta det. tycker det är riktigt kasst på en så pass ny bil.

Är det väldigt lika tillvägagå[…]

Inte än, men bokat oljebyte på väx[…]

Erfarenheter XC90?

Jag är mycket nöjd med min V70n, den b&a[…]

Isofix fram på XC60

Hej, Har funnit lite gamla trådar men blir […]