...

Moderator: Moderatorer

av Mwi
Allinug skrev:Om folk bara kunde hålla sig åt höger skulle det bli bättre flyt.
Förlåt och ursäkta men jag kan inte låta bli...det här är inget politiskt forum men .....
Det gäller även när man röstar (RO)
Användarvisningsbild
av joel80
Mwi: Om alla ligger till höger kommer ingen framåt i bra fart. De som ligger till höger får som vanligt se sig omkörda av de till vänster... men du har rätt att det går lite fortare framåt om de till höger håller sig ut vägen och låter vänstersidan ta sig framåt!
Hah! ;)

Taxi: nej det var då inte dig jag toktutade åt idag.. en svart SUV fick känna på min vrede, som dock inte varade så länge. Hen körde på E18 västerut på påfarten innan bygget. Skakar lätt av mig ilskan numera med "hah, du hamnar på Youtube!" :)

En liten teaser-bild:
Bild
Bilen framför mig hade jag precis släppt in från påfarten då Suven kör om på insidan i påfarten och trycker sig ut så jag får bromsa och väja. Avståndet fram till den är inte så stort som det ser ut.. Vidvinkeln luras lite.
Användarvisningsbild
av Allinug
taxi skrev:..kom på nu att det är ju elektroniska skyltar på E18 som säger att man ska begagna sig av blixtlåsprincipen.
OK, bra att de klargjort med skyltar att det ska vara blixtlåsprincipen (eftersom folk inte kör så annars). Annars tror jag att det skulle fungera bättre med enkelfiligt och att folk bara håller till höger. Men problemet är att andra avfarter blockeras.

På Norrleden (vid Rönnby), är det ju en sträcka som är tvåfilig före trafikljusen och precis efter trafikljusen blir enfilig. Där ligger nästan alla i högerfilen före trafikljusen, och blockerar avfarterna på högersidan, men det är ju för att om man skulle ligga i vänsterfilen så riskerar man att inte bli insläppt när det blir enkelfiligt. Alla i högerfilen är ju motiverade att passa på att köra när det är grönt, så ingen vill köra blixtlåsprincipen. De få som ligger i vänsterfilen är lika motiverade att köra när det är grönt, så det kan blir riktigt farliga situationer där det blir enkelfiligt. Det är sista-sekunden-manövreringar i hög fart där.

Jag var ute och körde igår, men jag hoppas och tror att jag klarade mig undan Joels kamera. 8) Bilen har fått en ny färg de senaste dagarna: "pollengrön", nästan självlysande! :D
Användarvisningsbild
av joel80
Haha.. Inte kör ni väl så illa så ni riskerar hamna i urvalet.. eller tycker ni mitt urval är lite väl brett kanske!!? :D :roll:
Användarvisningsbild
av taxi
Ha! Min är "ökensand-guld-metallic-ljusgrön" (tror jag att han på Bilia sa), med andra ord: pollen-färgad :D
Och nej, Joel, jag tycker att mina misstag i trafiken är så pass utspridda att det ska till en väldig otur om jag ska stöta på dig när jag gör dom :shock:
Fast å andra sidan kan dom vara ganska spektakulära också, jag är ju trots allt yrkesförare..
Användarvisningsbild
av joel80
:-)-)
I nästa film har jag med flera stycken som kom med bara för dom var trevliga i trafiken. Varav en en taxichaffis. :)
Jag tyckte det behövdes lite sånt också..
Användarvisningsbild
av joel80
Självna filmandet är lagligt enligt yttrandefrihetslagen. På mina filmer syns inga ansikten på de som kör konstigt, däremot måste jag ta bort regnr om jag blir kontaktad av någon som inte vill ha med sin. Jag har skrivit både på youtube och här att jag inte skulle sätta mig emot det om jag blev kontaktad av någon som vill att jag censurerar deras skylt. Då är det nog bara att följa folks vilja och ta bort/censurera.
joel80 skrev:Självna filmandet är lagligt enligt yttrandefrihetslagen. På mina filmer syns inga ansikten på de som kör konstigt, däremot måste jag ta bort regnr om jag blir kontaktad av någon som inte vill ha med sin. Jag har skrivit både på youtube och här att jag inte skulle sätta mig emot det om jag blev kontaktad av någon som vill att jag censurerar deras skylt. Då är det nog bara att följa folks vilja och ta bort/censurera.
ponera att jag skulle filma nån bil/bilar jag skulle censurera bort nummeret direkt
om jag skulle ha filmen till att lägga ut på tuben eller något forum då det är möjligt att nån/några skulle kunna bli arga.

Med vänlig hälsning hasse aka gubbstrutt.
  • 1
  • 184
  • 185
  • 186
  • 187
  • 188
  • 553

Även bilar som inte har elmotor är tunga[…]

Amerikanare är de största exponenterna[…]

köpa en Volvo S / V60

Tack för bra svar.