Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ovlvo
Hej!
Med risk att jag skrivit i fel forum (mod får gärna flytta över mig isf).

Ny Volvoägare undrar vad felmeddelandet SRS Airbag, serivce omgående faktiskt betyder? Många trådar säger olika. Jag undrar också vad det skulle kosta att få åtgärdat ungefär? (inte Volvo-verkstad)
av S6024t
läs av vad det är för fel först,radera sen o se om det kommer tillbaka,kolla under stolarna o se om alla kontaktstyckena sitter i ordentligt åxxå. Du måste släck felcoden med dator eller PPC....Som sagt sen var i landet bor du?
av Droopy
Börja med att släcka felkoden, just det där felmeddelandet har en förmåga att dyka upp vid batteritorsk el om man gjort bilen strömlös på ett e lannat sätt, så börja med att nolla felkoden, är det något fel på airbagen så lär felkoden dyka upp igen ganska omgående.

Fick själv samma felmeddelande på min gamla N då batteriet gav upp, nollade felkoden och saken var biff.
Användarvisningsbild
av wissel
ovlvo skrev:Hej!
Med risk att jag skrivit i fel forum (mod får gärna flytta över mig isf).

Ny Volvoägare undrar vad felmeddelandet SRS Airbag, serivce omgående faktiskt betyder? Många trådar säger olika. Jag undrar också vad det skulle kosta att få åtgärdat ungefär? (inte Volvo-verkstad)
Hejsan. Undrar bara lite på vilken bil du har ? Årsmodell osv ?
Lägg gärna in detta i din signatur (via Kontrollpanelen ) så slipper du att komma ihåg varje gång att nämna detta.
Som tidigare sagt, om du har " pillat " med något elektriskt eller på annat sätt fått dålig batteristatus
så kan detta "fel " dyka upp. Mängder av forummedlemmar har numera felkodsläsare och hjälper till mot kaffepengar.....
Men skriv mera detaljerat om vad du åker i, och Var du åker mestadels. Motor, Mil årsmodell är smart att lägga in så
det alltid syns. Förresten Välkommen till Jagrullar...:-)
Användarvisningsbild
av ER
I mitt fall på min gamla S60 -02 var det kombi-instrumentet som fallerade, den berömda kallödningen på tidigare bilars instrument. Kostnad ca 2500kr för reparation hos obdtuning i Karlstad.

Är det väldigt lika tillvägagå[…]

Inte än, men bokat oljebyte på väx[…]

Erfarenheter XC90?

Jag är mycket nöjd med min V70n, den b&a[…]

Isofix fram på XC60

Hej, Har funnit lite gamla trådar men blir […]