Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:Om färddatorn är aktiverad är det bara att köpa en knapp och vara nöjd :)
Om det i displayen står Disc så innebär det att den inte är aktiverad? Då är det kört att få igång färddatorn, eller har jag fattat fel?
Står det DISC nu så saknar den knappen, och då är färddatorn aktiverad. Om jag inte tänker helt fel?
Fick du allt att fungera annars? Jag lyckades aldrig med mitt V70-hus i min 850 -97, SRS-lampan försvann helt hur jag än gjorde.
taxi skrev:Står det DISC nu så saknar den knappen, och då är färddatorn aktiverad. Om jag inte tänker helt fel?
Fick du allt att fungera annars? Jag lyckades aldrig med mitt V70-hus i min 850 -97, SRS-lampan försvann helt hur jag än gjorde.
Nej, knappen saknas ju, men innan jag köper en så vill jag bara säkerställa att det är någon mening med att ens skaffa den, dvs att den faktiskt är aktiverad.
Annars verkar allt funka perfekt ja, och jag är nöjd. Men innan jag drar i alla skruvar igen så vill jag utröna om jag ska dra i gång färddatorn eller ej=)
Lucif3r skrev:Ja, står det DISC så är datorn aktiverad och gnäller om att den inte får någon kontakt med knappen(konstigt att den gör det? :lol: ). Annars skulle bara klockan/yttertemp synas.
Ok, då är det bara att fixa knapp och kablage i morgon. Tack för svar!
Hulkman skrev:
Lucif3r skrev:Ja, står det DISC så är datorn aktiverad och gnäller om att den inte får någon kontakt med knappen(konstigt att den gör det? :lol: ). Annars skulle bara klockan/yttertemp synas.
Ok, då är det bara att fixa knapp och kablage i morgon. Tack för svar!
Bilia i Skövde vet inte mer än en annan hobbymekare, de fattade inte ens hur man kunde få ett S70-hus att fungera i en 850.
Några kablage till färddator/knapp kan de inte hitta i alla fall, utan då får man köpa hela ledningsmattor till hela k-instrumentet.
"Det var inte så farligt dyrt ändå, 4900:-.." sa han. ?:-/ :mrgreen:

Hej skroten!
LOL !!!

Knappen VET jag finns att köpa ny hos volvo. Det du skulle gjort är nog att sagt att du ville ha en knapp till färddatorn till en S70(eller V70), och inte nämnt 850 öht, för då får deras stackars hjärnceller tokspel :lol:
Det var samma visa när jag skulle ha en V90-torkararm bak på min 945a, dom stod där som ett fån och hittade ingenting i deras register, tills jag så åt dom att slå upp på en 965/V90 istället för 945. För att inte tala om när jag skulle ha tag på nya emblemet till grillen... :roll:

Det är samma sats som man köper när man aktiverar färddatorn på en x70, exkl. aktiveringskostnaden då. Jag har för mig att jag sett en siffra på typ 3-400kr för knappen, dock osäker på om kablaget ingick.
Lucif3r skrev:LOL !!!

Knappen VET jag finns att köpa ny hos volvo. Det du skulle gjort är nog att sagt att du ville ha en knapp till färddatorn till en S70(eller V70), och inte nämnt 850 öht, för då får deras stackars hjärnceller tokspel :lol:
Det var samma visa när jag skulle ha en V90-torkararm bak på min 945a, dom stod där som ett fån och hittade ingenting i deras register, tills jag så åt dom att slå upp på en 965/V90 istället för 945. För att inte tala om när jag skulle ha tag på nya emblemet till grillen... :roll:

Det är samma sats som man köper när man aktiverar färddatorn på en x70, exkl. aktiveringskostnaden då. Jag har för mig att jag sett en siffra på typ 3-400kr för knappen, dock osäker på om kablaget ingick.
:D
Nära 400 kr var korrekt, och då var det bara knappen.
Summa summarum; Lyckas jag inte sno något från någon skrot så skiter jag i att få igång färddatorn.
Hittade en äldre V70 på en skrot där kablar fanns, men det var lögn i helvete att lyckas få loss det på den liten stund jag hade kvar av min lunchrast.;)
Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]

Vid service kostar det inget annars landar det p&a[…]

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]