Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jag har 70w 5000k med slim speedstarter ballaster i org heljus och det är dag och natt skillnad :)
sedan har jag 3st NBB Alpha med 100w 5000k som åker under vinter tid.
är dock lite tveksam om jag ska ha kvar 100w i exljusen, norrrland funkar det men inte här nere då jag måste blända av en evighet innan möte samt att alla skyltar blänker/bländar som f*n
Pincelbeam är ju egentligen inte gjort för helljusförstärkning utan tillskott av fler ljus, ljusingenjörerna ser snarare pincelbeam som komplement till flodljusförstärkt helljus. Men kör man snabbt och med få möten i Norrland måste Pincelbeam vara skönt!
Väntar fortfarande på att det ska komma plug&play till populära modeller. Tänk vad många ohändiga personer som skulle kunna xenonkonvertera för 1500,- istf 1000,- med en plug&play och slippa åka till en verkstad om man är osäker...

F ö gäller det att passa på, extra helljusstrålkastare är på väg bort (när bilen har xenon). Följande märken har tagit bort det...
Audi
BMW
Merca
Jaguar
Bentley
VW
Citroën
Porsche (med Macan)
...

PH
Har haft 50 W xenon i helljuset de senaste 20 000 milen. Räcker och blir över . Skippa extraljusen som bara är i vägen.
Nackdelen, men liten, är att du inte kan justera helljusen i sidled. Nästa gång blir det nog 35 W då mina bländar mig något när man "möter" stora vägskyltar.
Räckvidd?? Tja, om 450 eller 750 m spelar ingen roll. Dom lyser långt!
Koppla in med relä?? Varför då? Min är ju -08:a (vet inte hur -11:an är)men bara koppla ordinarie kablage direkt i ballasten. 35 eller 50 W är ju mindre än de ordinarie 55 Watten! Ballasten dvs hela rubbet får plats innanför plastlocket!
Lycka till!
Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]

V502.0D spridarfråga

Om du skriver var i landet det är , kanske k[…]

ad 1: På en 1-10 skala , där Volvo240 […]

B230E får ingen bränsle

Tjena jag har en 740GLE med en b230E som får[…]