Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

poan skrev:Hallå, Hallå!
Vadär det för trams att blanda in Volvo i stölden av prylarna. Tänk efter lite.
Volvo har levererat en bil, punkt.

Vänd dig till samhället om du vill minska kriminaliteten. Volvo kan inte / får inte blanda sig i den frågan. Gå och prata med dina närmaste politiker om frågan. Samt fråga vad de gjort i sammanhanget. Det är snart val. Vem har bästa kriminalvårdsprogrammet?

P-O
Har själv blivit av med två uppsättningar R-designgrejer på två månader. Är sjukt irriterande och kostsamt att hosta upp en självrisk per månad. Kör just nu utan grill och backspegelkåpor. Det ser för jävligt ut.

Angående Volvo tycker jag inte att de är utan skuld. Tjuvar finns och har alltid funnits men man måste göra livet svårt för dem, inte förenkla deras tillvaro. Det är många faktorer som bidrar till stöldvågen:
- Volvo för att de har högt prissatta R-designprylar men som är alldeles för enkla att montera av. Det höga priset förenat med att det är snygga grejer och enkla att ta av (liten arbetsinsats) gör att det helt enkelt är värt sno grejer och kränga begagnat
- Blocket, Tradera m.m. fungerar som gigantiska hälericentraler. Det är för enkelt att lägga upp säljes-annons på ett anonymt sätt. Möjligheten att betala annonskostnaden med icke-spårbart telefonkort måste tas bort. Man hade fått bort stora mängder av stulna cyklar, fälgar, biltillbehör m.m. från säljsidorna om det inte hade varit möjligt att sälja dessa saker anonymt.
- Det finns uppenbarligen köpare av de stulna prylarna. Här inkluderas mindre nogräknade volvo-ägare som vill uppgradera sina bilar till R-design eller de nya grillarna, men inte vill betala för vad det kostar. Men också ägare som blivit av med sina grejer flera gånger om, tröttnar och köper tillbaka "sina stulna grejer"

Gemensamt för alla tre kategorierna ovan är att samtliga tre tjänar pengar på det här. Det är klart att det hade varit möjligt att minska stölderna, men någon måste då betala med minskade intäkter/ökade kostnader. Idag är det vi och försäkringsbolagen som tar smällen, men för att nå en förändring måste någon av de tre ovan (jag har räknat bort polisen :roll: ) ta kostnaden. Jag hade gärna betalat Volvo för att få en bättre lösning, men däremot inte blocket eller tradera som naturligtvis är medvetna om mängden av stulet gods som spiller av sig i deras fickor.

Och ja, jag är bitter... :x
Det har inte gått att betala med anonyma telefonnummer på Blocket sedan 2001.
Det svåra är inte att hitta vem som är annonsör kan jag lova utan att bevisa uppsåtet och varornas ursprung.

Jag har själv inlett ett bedrägeriärende där jag hade personnummer på den som gjort det men det räcker inte för en fällande dom. "öh, jag bara lät en polare använda mitt kontonummer" dög som försvar. Det är i domstolarna problemet ligger.
Om du på ett trovärdigt sätt kan visa att de är stulna - ja.
Hittade en annan Blocketannons;
Halloj har köpt på mig ett parti med r-design på polisgods auktion som jag nu säljer iväg, Kvitto finns att visa upp vid eventuell misstanke att det är stulet!.
http://www.blocket.se/vastmanland/R_des ... ?ca=17&w=3

Om det säljaren påstår stämmer - att han köpt grejorna på "polisgodsauktion" - så tycker jag det är vidrigt! Om "fel person ropar in dessa prylar kan han ju fortsätta sno likadana saker i all evighet och vid försäljning visa upp ett legitimt kvitto från Polisen!?!

Visst, stulna cyklar kan väl Polisen få auktionerna ut men dessa prylar borde de granulera!!
P210 skrev:Hittade en annan Blocketannons;
Halloj har köpt på mig ett parti med r-design på polisgods auktion som jag nu säljer iväg, Kvitto finns att visa upp vid eventuell misstanke att det är stulet!.
http://www.blocket.se/vastmanland/R_des ... ?ca=17&w=3

Om det säljaren påstår stämmer - att han köpt grejorna på "polisgodsauktion" - så tycker jag det är vidrigt! Om "fel person ropar in dessa prylar kan han ju fortsätta sno likadana saker i all evighet och vid försäljning visa upp ett legitimt kvitto från Polisen!?!

Visst, stulna cyklar kan väl Polisen få auktionerna ut men dessa prylar borde de granulera!!
står det inte på kvittot datum när grejorna köptes och exakt vad som köptes och exakt hur mycket grejor som köptes på snu öht #host# polisens godisauktion?.
om kvittot går att använda flera ggr och det är nåra år gammalt så skulle jag bli misstänksam.
hitta en tramphoj engång lämna in den o fick cykeln tillbaka med kvitto när jag sålde cycklen skicka jag med kvittot till köparen
då jag misstänker att märke o ram nr stod på det minns ej över 20 år sen. men på nån vinge eller nått står det troligen inget sånt.
mitt kvitto såg kanske inte ut som ett autkions kvitto.
men som sagt allt stöldgods som inte kommer tillrätta ska förverkas det är min åsikt med.
en tanke SLOG mig just polisen är ju inte intresserad av bilinbrott o dylikt de tjänar pengar på det som ÄRLIGT folk lämnat in till dem :-O)

stavninga Bjur ja på Med vänlig hälsning hasse.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11

Okej, testar det och återkommer om de inte l[…]

Hej! Har rätt ett drygt problem nu när d[…]

Bilar har ökat betydligt mer än allm&au[…]