mattish skrev:bbenderman skrev:Vad intressant tråd,lusläser och hoppas ni fortsätter diskussionen.
Jag har väldigt dålig erfarenhet av Wv,s DSG låda,den krånglade från bilen var ny tills den såldes.
Ett fel de aldrig lyckades åtgärda var när man la i backen,då ryckte den i väg som om kopplingen släpptes upp alldeles för snabbt.
Förstår inte att de forsätter att bygga den lådan, Den uppenbarligen har stora problem,en sak som säljer en del är att de Inte får sälja DSG till Taxi.
När DSG lådan kom så köpte Taxichaufförer Passat med automat,och de körde ungefär 1500mil så rasade lådan in med bilen På verkstad och de kunde köra 1000mil och lådan rasade igen,stackars taxichaufförer som fick köpa en annan bil för det var Omöjligt att köra Taxi med DSG.
Om det inte var en Taxi bil som bara körde långkörning.
Stads körning tålde de inte.
En taxi i Stockholm kan gå hela dygnet dag efter dag det blir många start å stopp vid trafikljusen det.
Skilj på vilken DSG du menar! Misstänker att du hade gasbil med den lilla lådan DQ200? Det är även den som VW stoppade som taxibil.
Nej jag hade 170hk som för övrigt var en suveränt trevlig motor,nej man ser inte många taxibilar med DSG låda.
En kompis jobbar på Wv i Tyskland som chef för teknikutveckling efter halva livet på Chalmers,jobbade på Saab innan,vad jag förstått så var det nästan Som Efter andra Världs kriget när Saab la igen,typ då alla ville åt Tyskarnas teknik och folk.
Saab hade jädrans mycket spännande liggandes i ritarkiven som nu dyker upp runtom i bilindustrin.
Saab hade så mycket otroligt mycket efter jag förstått, spjutspetsteknologi och det behövdes pengar till att utveckla som all vet inte fanns.
Så kanske tur att det gick åt skogen,så uppfinningarna (får en chans nån annan stans)
Vi kommer inte se dem de närmsta åren då det dröjer många år att utveckla ny teknik
Tur är väl att de flesta anställdes av Volvo.
Undrar vad mycket ritningar som stals de sista veckorna :)
Jo åter till ämnet DSG lådorna var när de kom inte så lämpade för start/stopp/start/stopp,men nu kanske de blivit bättre men det är ingen hemlighet.