NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jensen
jag förstår att det känns sådär att nån annan skall köra bilen i 12mil.
Det jag funderar på är varför dom hellre vill köra den?
är det pga att ni bestämt ett lev datum som dom inte kommer att kunna hålla eller?
Risken att få stenskott el i värsta fall smälla bilen skulle jag aldrig ta som anställd på det företaget om det inte berodde på en absolut paniksituation.

Mojja:
Måste du i varenda tråd dra upp tjafset om din bil som strulat, skulle inte du byta den mot nån Audi el nåt liknande.
av Daddan
Jag ville bara ge ett exempel på att bilen faktiskt är körd av någon innan dig, sen var det ett skräckexempel, men fan vad förbannad jag blev när jag såg hur han körde! De borde naturligtvis inte lämna en ny bil med 12 mil extra på mätaren, men hellre 12 lugna mil en en rejsad ny och kall motor!

Eftersom biltrailer inte verkar fungera tycker jag att en rejäl kompensation är på sin plats! Alltid finns det något trevligt tillbehör och kanske någon/några gratis servicear som kommer snart...
Användarvisningsbild
av AndreasC
Det går att resonera sig till det mesta. Sitt ner med en kopp kaffe med säljaren så skall du se att det går vägen =)
av Drogen
Kan du inte kolla om dom kan ersätta dig lite för ev. utlägg om du hämtar bilen själv? En dagsutflykt där man själv hämtar ut bilen och glider hem under full kontroll ;) Det tror jag vore en trevlig resa. Lycka till med nya bilen!
av dali
Goldbeach skrev:Jag hade bett dom ge mig bensincheckar värt 1200 spänn, hundra spänn per mil. Det tycker jag är rimligt.
Hellre dieselcheckar ... (det är en D5) ... :wink:

But seriously, jag skulle ha åkt dit och kört hem den själv och låtit bilhandlaren stå för bränslet + att jag velat ha någon form av kompensation, t ex en lackbehandling.
Användarvisningsbild
av Statsminister
dali skrev:
Goldbeach skrev:Jag hade bett dom ge mig bensincheckar värt 1200 spänn, hundra spänn per mil. Det tycker jag är rimligt.

But seriously, jag skulle ha åkt dit och kört hem den själv och låtit bilhandlaren stå för bränslet + att jag velat ha någon form av kompensation, t ex en lackbehandling.
Jag hade absolut velat åka och hämta den själv i den situationen, bränslecheckar, samt ersättning för dina utlägg (resa dit, mat mm) är på sin plats!
av plamek
Jag hade absolut velat åka och hämta den själv i den situationen, bränslecheckar, samt ersättning för dina utlägg (resa dit, mat mm) är på sin plats!
Läget är så att takvinge, motorvärmare, gummimattor och lite annat ligger hos återförsäljaren där jag köpt bilen, den måste alltså dit för att utrustas. Det är därför dom vill ha dit den snarast. Dessutom jobbar jag i Skåne nu, jag har bestämt ett datum och fått lite ledigt så jag kan åka upp till norrland med min 2,0D och byta till D5:an. Den måste alltså vara i ordning när jag kommer hem. Visst hade jag kunnat neka dem att köra bilen mellan ställena, men det är ju ändå inte så att man vill vara helt obändig mot bilfirman. Det kan kanske studsa tillbaka mot mej i ett senare skede, man vet ju inte hur framtiden ser ut. Vill dom kompensera mej på nåt sätt så är det OK tycker jag. Kan ju meddela på forumet om ungefär tio dagar hur detta slutade...
Användarvisningsbild
av CarMan
Statsminister skrev:
dali skrev:

det är inte säkert att du fått hämta den själv!
men dom kanske då valt att ta en trailer o hämtat den på istället.
att köra bilen 12 mil är ingen fara, den r byggd för att rulla mycke längre än så :wink:
av Hellrider
AndreasC skrev:Det går att resonera sig till det mesta. Sitt ner med en kopp kaffe med säljaren så skall du se att det går vägen =)
Ja du är ju van vid att få grejer,utan att behöva slanta upp
Användarvisningsbild
av AndreasC
Hellrider skrev:
AndreasC skrev:Det går att resonera sig till det mesta. Sitt ner med en kopp kaffe med säljaren så skall du se att det går vägen =)
Ja du är ju van vid att få grejer,utan att behöva slanta upp
Du är så söt när du försöker :lol: :lol: :lol:

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]