NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

SvenB skrev:Nej andreas, den går inte att programmera bort på V50. Men någon som tänker som du har byggt en strömbrytare som bryter säkringen om du förstår vad jag menar.
Bättre att sätta strömbrytare på temperaturgivaren så systemet tror att det aldrig är under fem grader.
Då får motorstyrningen fnatt och säkert en del andra grejjer oxo. Jag satte en brytare med relä över orginalsäkringen till värmaren. Kan nu bryta ur den inne bilen om det är kallt och jag bara ska ner till affären eller pizzerian etc.
Vad jag förstår - jag kan ha fel - finns det en givare som är av/på vid en viss nivå. Inte den givare som ger temperaturen i kupé eller yttertemperatur. Det enda som händer är att givaren aldrig indikerar att det är så låg temperatur att värmaren behöver startas. Bryter man säkring får man väl felkoder?
Bryter du säkringen får du felkod om du skannar av när den är bruten. Skannar du annars sätts inga felkoder.
  • 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51

Jag hade ett irriterande ljud som jag tillslut lok[…]

Løs del

Svårt att avgöra storleken, men spontan[…]

Så någonstans runt 10- 15 000 mil, run[…]

Byta front, huv o skärmar

Skulle föreslå att du monterat fronten […]