Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

riha skrev:
knappen11 skrev:Du har plats 11365 i kön.
Du behåller din plats i kön...

Trist att man tog så lång tid på sig att bestämma sig.
Nej, du behåller definitivt inte din plats i kön. hahaha, du kommer se att den kommer gå både upp och ner.

Jag vill se min bil gå vidare till steg tre....fan ,blir som en drog att gå in minst en gång om dagen och kolla statusen. hahaha

Nej, det stämmer. Viss kulturkrock i kön märker jag.
Säkert några V70 som övar sig på att trängas inför ett liv på vägarna... :x
XC90_Executive skrev:Vad väntar du på för bil "knappen11"? :)

En ersättare till min 10 år gamla Fiesta.
Det blir en S60 Momentum BE, T5. Vit på utsidan och allt svart på insidan.
All körteknisk utrustning som gick att få, samt touringchassi, paddlar, navigation, kamera fram och bak samt HP-ljudsystemet.

Krasst så byter jag från en bil till en farkost. :D
Låter som ett bra byte! :wink: :D

Någon anledning att du inte tog BE Pro istället? Där har du ju navi, park. varnare fram (plus taklucka) också :)

Parkeringshjälp fram är ett bra komplement till kameran, för den ser bara åt sidorna. :D Men kameran är grymt bra! :-)-)
Det var priset, nådde mitt maxtak. Man får lära sig var fronten slutar helt enkelt, det tar inte lång tid. Men hyrde en S60 en gång och skulle backa, såg absolut ingenting annat än det backspeglarna visade. Brak, oj, där var en cykel parkerad... Så kamera + sensor känns som en bra sak.
Sen taklucka kändes mest onödig, vill åt en så tyst förarmiljö som möjligt. Det var den första anledningen till att jag sneglade på Volvo, och S60. Testat andra bilmodeller men habegäret var starkast i S60.

Nu har Volvo nu erbjudande på T5 BE, valde en icke BE T4 innan. Men tack vare erbjudandet var T5 BE billigare än T4 utan. Svårt val? Bättre bränsleekonomi och ganska mycket mer drag i motorn.
XC90_Executive skrev:Misstänkte detta! :) Men det blir en grym bil oavsett! :-)-)

Nya T5 är en grym motor! Bra tryck och låg förbrukning! :-)-) Det enda negativa är att den bara är framhjulsdriven, vilket kan resultera i hjulspinn om man är lite oförsiktig med gasen :wink:
Det var väl avvägt. Testade en D4 och den hade ju skönt drag den också, från stillastående. Men jag vill att den ska ha mer drag först när den kommer upp i och över 50. Vill inte nysa och råka köra 7 meter förbi stopplinjen. Det räcker med 3. :roll:

Men nu har du fått in mig på att eventuellt lägga till parkeringshjälp fram. Jag som trodde att jag hade valt den för mig perfekta konstellationen. Okej om jag skickar en faktura? :P
SweRonin skrev:min hoppa till steg 7 idag :)

men enligt minvolvo och säljaren ska jag få bilen vecka 25 kan det ta ca 1månad för Volvo att testa min bil och transportera den till ÅF?

det känns inte effektivt iaf :)

Min också.
Runt lunch idag när jag tittade = steg 2
Runt 19 tiden idag när jag tittade igen = steg 7

Prel lev vecka 24, men jag förmodar den kommer tidigare till handlaren, dokc får jag inte göra bytet förrän sista leasingdagen för befintliga bilen (runt 6-7 juni om jag minns rätt).
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12

Hittar inget nytt. Någon som har o vill s&au[…]

köpa en Volvo S / V60

Ok, tack.

Någon som kört med 235/45-18 med et45[…]

Volvo 240 usa front