Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av joncho
Hej!

Köpte mig en volvo 745 gl 89a (LH 2.4) i februari i år.

När jag köpte den så startade den direkt men dagen efter jag skulle dra igång så fick jag nöta på startmotorn men den hoppade igång efter ett par gånger. Samma dag skulle jag åka iväg och då hade den stått flera timmar och då hoppade den igång första gången men sen råkade jag stänga av den och då startade den inte alls. Bilen startade ett tag på första försöket men inte andra men sen slutade den starta helt. Jag bytte tändstift, tändkablar samt rotor och fördelarlock. Då startade den direkt ca 5 gånger utan problem sen samma visa igen att den inte startar alls. Jag bytte även tempmätaren för styrboxen, svänghjulsgivaren och spänningsregulatorn på generatorn men nu så startar den inte ens med startkablar så jag börjar få slut på idéer helt enkelt. :x
Användarvisningsbild
av Jeppe940
Hej!

Har du kollat så att du har gnista?
Provat med startgas?

Rent spontant så brukar bränslerelät (bakom askkoppen) och spridarrelät (på expansionskärlet) kunna bråka på dessa bilar.
av joncho
Jeppe940 skrev:Hej!

Provat med startgas?

Rent spontant så brukar bränslerelät (bakom askkoppen) och spridarrelät (på expansionskärlet) kunna bråka på dessa bilar.
Senast redigerad av 1 joncho, redigerad totalt 0 gånger.
av joncho
Jeppe940 skrev:Hej!

Provat med startgas?

Vad tänkte du på med gnistan?

Jag har kört med startgas, bytt bränslerelä och spridarrelä men fortfrande så tuggar han bara och inget mer händer.
av joncho
sicnarf skrev:Misstänker att du monterat svänghjulsgivaren fel. Är den rätt monterad?
Finns bara att hål och en skruv för givaren så blir lite svårt att sätta den fel?

Mvh
Stefans 968

En PCCM beställd. Bild.jpeg

Batterifråga?

Det batteriet du köper annorstädes f&oum[…]

Bor du i en storstad? Åk då till en li[…]

Det drar sig mot sommaruppehållet för s[…]