Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Är lite orolig då jag följt några trådar angående att ac-pumpens lager skär med följdskador så som att aggregatremmen går av och trasslar in sig i kamremmen! Så jag lämnade in bilen på volvoverkstad för ca tre veckor sedan och bytte spännare samt aggregatrem. Nu idag hörde jag att det lät från ac-pumpen när jag satte igång ac'n, har aldrig hört detta innan bytet av aggregatremmen, iofs så har jag använt ac'n lite mer nu eftersom det är varmare ute.

Är inget malande ljud men det hörs när man slår på ac'n och det hörs också när den är avstängd fast lägre då. Vad tror ni? Ska det låta nåt överhuvudtaget från ac'n när den är påslagen??
Det är klart att den ger ljud ifrån sig när den arbetar. Det är ju en mekanisk kompressor. Sen är det ju svårt att bedöma via ett forum om ljudet från din kompressor är normalt eller inte.
Då får du nog be någon med vana att lyssna eller jämföra med andra likadana bilar om du har möjlighet.
js1 skrev:Det är klart att den ger ljud ifrån sig när den arbetar. Det är ju en mekanisk kompressor. Sen är det ju svårt att bedöma via ett forum om ljudet från din kompressor är normalt eller inte.
Då får du nog be någon med vana att lyssna eller jämföra med andra likadana bilar om du har möjlighet.
Ok. En ljudfil kanske skulle gjort lite nytta här :lol: Ska be en mekaniker lysssna. Idag när jag åkte hem från jobbet så lät det inget, så det kanske va något tillfälligt.
V502.0D spridarfråga

Om du skriver var i landet det är , kanske k[…]

ad 1: På en 1-10 skala , där Volvo240 […]

B230E får ingen bränsle

Tjena jag har en 740GLE med en b230E som får[…]

Menar du bärarmsbussningarna bak? Vet att dom[…]