Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har försökt läsa mig till vilken skillnad det kan bli av att xenonkonvertera det extra (inbyggda) helljuset på en V70II, men hittar som bäst att det blir "stor skillnad" alt. "blir bättre med extraljus".
Jag är främst ute efter kanske 100-150m längre siktsträcka till vintern då jag upplever bredden som bra, så vad kan man förvänta sig efter ett xenoningrepp på en V70 2011?
Det kommer alltid finnas dom som inte är nöjda, jag konverterade en 9-5 tidigare och dom har lite samma konstruktion som V70´n och hade helt klart klarat mig med enbart konverteringen, nu hade jag 3 st Bosch Big Knick med 100W i fronten som ett extra tillskott, man hade klarat mig utan dom.
Jag använde då ett 35W kitt till helljuset.

Mvh Mattias
Det kan va så pass alltså? Bor i Jämtland så det finns ju lite väg (och djur) att lysa upp också.. Funderar på ungefär den extraljusutrustning du nämner annars, men det e som mycket att få sönderkrockat på storköpsparkeringen också. Slipper det helst.
Jag bodde i Piteå med min "set-up" och tyckte det var trevligt med mycket ljus, jag kanske ska säga att Boschen lyste längre än helljuset men då var det dubbelt så stora reflektorer och pencilbeam lyktor jag hade, bilarna jag mötte började blinka med helljust ca 1 Km bort för att jag skulle blända av, jag står själv i valet på huruvida jag ska peta dit ett par NBB 225 i fronten på nuvarande.
Helljust ska jag dock konvertera oavsett.

Mvh
Jag har satt in 55w xenon på mitt helljus och jag är riktigt
nöjd. Bor i norr och det är uppskattat på den mörka tiden
på året. Jag tycker personligen att det gjort stor skillnad,
Kostade 300:- från kina och har suttit på i snart 3år...
/
M
Låter ju som det blir ganska bra då ändå med andra ord. Bekymret är väl också att jag inte riktigt litar på mig själv att lyckas montera det hela, så ett företag skulle ta 2200:- allt som allt när jag kollade.. Mycket extraljus för de pengarna man kan få, speciellt bättre begagnat som jag tänkt.
Pacmeyer skrev:Låter ju som det blir ganska bra då ändå med andra ord. Bekymret är väl också att jag inte riktigt litar på mig själv att lyckas montera det hela, så ett företag skulle ta 2200:- allt som allt när jag kollade.. Mycket extraljus för de pengarna man kan få, speciellt bättre begagnat som jag tänkt.
Det måste finnas någon i närheten som kan hjälpa dig, det är inte så svårt trots allt.
Det är ganska precis som att koppla in extraljus, du har en kabelsats med relä som tar ström ifrån batteriet, sen tar man signalen ifrån ena helljuset.
Men man var tydligen tvungen att ha en likriktarbrygga mellan helljuset och reläet men det är en petitess i sammanhanget.

Mvh Mattias
V502.0D spridarfråga

Om du skriver var i landet det är , kanske k[…]

ad 1: På en 1-10 skala , där Volvo240 […]

B230E får ingen bränsle

Tjena jag har en 740GLE med en b230E som får[…]

Menar du bärarmsbussningarna bak? Vet att dom[…]