Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Smistad
#865713
Hei. Holder på med et Volvo prokjekt.

Motor er en 200 Cosworth motor som er borret opp til 92mm, wøsner stempler, portet, doble ventilfjærer, gt3071 turbo med 50mm wastegate. 750ccm høy ohm dyser. Dette vil bli styrt av et vipec v44 datasprut.

Eaton truetrack diff til 27 splins bakslilling, har kjøpt justerbart panhardstag og momentstag. Sam tårnstag. Torpedo stag. Gaz justerbare dempere. Ny travers. Fuelcell. Hydralisk håndbrekk.

Det var litt små ting som: travers og bærearmer som måtte byttes på Volvoen. har glassblåst bakaxel bærearmer og stabbstag. skal tilpasse vibratechnics motorfester på travers.

Girkasse/vaxellåda blir en borgwarner t5 fra 2wd Cosworth.

Bilder kommer!

Håper det går bra at jeg skriver på norsk/svorsk.




Bild
av Smistad
#865724
litt før og etter bilder.

bærearm.

Bild

Bild

bakaxel.

BildBild

Bild

bærearm fremme.

Bild

Bild

bilen

Bild

Bild

Bild

svenska chrom

Bild

Bild

Bild

Bild

motor.

Bild

Bild

Bild

ny/gammel wiring

Bild

Bild

Bild

donor bil.

Bild
Användarvisningsbild
av Speedshop
#865767
Heja heja , mer galenskap till folket :D
av Smistad
#865802
Lucif3r skrev:Bild


240 är fan coola, och cossie motorerna är rätt trevliga också, fast hör inte hemma i en volvo ;)
Hehe. Jeg tror at motor og bil skal bli gode venner:)
av Smistad
#865803
Speedshop skrev:Heja heja , mer galenskap till folket :D
Tror ikke det er mangen som har gjort dette før. Det fins en 240stv i England, og en 740 i det store utland.
Användarvisningsbild
av Nexus
#866063
Ford motor i en volvo.... ja ni norrmän er icke klokt :wink:
rust = Norsk krom ikke svensk krom :mrgreen:
av Smistad
#866069
Nexus skrev:Ford motor i en volvo.... ja ni norrmän er icke klokt :wink:
rust = Norsk krom ikke svensk krom :mrgreen:
Hehe.
av Smistad
#866127
Motoren blir bygd av R.nordnes. (Husnes pitstop)
Den er vel snart ferdig. Portet litt ekstra. Borret til 92mm ny smidd innmat, to nye Ventiler, alt av reimer, sensorer, lagre og pakninger blir nytt. Bakaxel blir levert i dag for montering av truetrack.

I går fortsatte jeg litt med rust Sveising, men apparatet er så dårlig at her vil det ta tid.

Venter fremdeles på deler av myranes. Håper det kommer gaz dempere til uken. Så vi får opp forstilling og bakstilling, slik at vi kan tilpasse motor/girkasse fester.

Alt av kjøle/luft slanger er levert av samco.
Intercooler er en 70mm airtech.
Radiator er levert av toyopart.
To kjølevifter med eletrisk styring fra cupé.

Instrumentpanelet skal ikke brukes, vil bli lagd en plate hvor jeg sitter inn olje trykk, turbotykk, turteller, vanntemp, og olje temp.

Olje tempen henter jeg fra bunnpannen.

Dobble kalippere bak. 2 til vanlig bremsesystem, og to til hydralisk håndbrekk.

Håper på litt tips og info fra dere svensker.

Mvh
230fk går snålt

Nej ingen egr. Ja jag har kollat och det är […]

Slänger in en fråga och hoppas att de[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]