Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Varför inte köpa en skylthållare i rostfritt? Jag tror det skulle passa utmärkt på din bil. På min sitter det sådana här fram och bak. Men de jag köpte kostade bara 200:-/styck hos min lokala Autoexperten-butik Söderströms.
Gillar inte riktigt skylthållare i ljusa material tyvärr :) Annars nog rostfritt ett klart snyggare alternativ än kromad plast om man vill ha en med metall-look!
GustavE skrev:En sån här skulle sitta fint :)
Bild
Sedär ja. Går det alltså att köpa en lös list. Var får man tag på en sådan? Har brutit sönder ett par stycken vid skyltbyte och resulterar alltid i att jag köper en komplett skylthållare för att få listen från den.
grillchips skrev:Var köper man skylthållare billigast? När jag köpte min satt det redan sådana kromade varianter på och jag har inte brytt mig om dom eftersom de var såpass fräscha. Nu när ni diskuterar ramarna här så överväger jag att pröva en tunn svart ram istället. Tips? Vill förstås inte lägga multum på det då jag kanske finner att de kromade ändå var bäst.
Mekonomen kan jag ju då berätta har skylthållare för 69kr. Annars har jag ett par utan list liggandes. :lol:
Både provning och beräkning har ju blivit betydligt mer avancerat, och leanarbetet i produktion bör ha tagit ett antal steg framåt så kvalitén är definitivt mycket bättre än den varit.
MEN! Antalet komponenter har ju gått upp nåt jävulskt. Skulle tro att den felfrekvens som kunden upplever har varit ganska stadig genom åren ärligt talat. Om sakerna går sönder hälften så ofta men det är dubbelt så mycket saker... Du förstår :)

Sedan är ju såklart slitdelar inte mer dimensionerade idag än igår. Drivaxlar m.m. lär vara beräknade att hålla 16, 24 eller 32k mils intervall precis som de "alltid" varit. Som vanlig kund upplever man ju detta som kvalitet men det är bara en vanlig avvägning från tillverkaren.
Andra landställesresan denna helgen.
Förra, med 16" däcken: 5,18l/100km uppmätt vid pump. 5,00 enligt färddatorn

Denna med 18": 5,50 uppmätt vid pump. 5,3 enligt färddatorn!

6% ökning är ju rätt saftigt, men att jämföra bara två mättillfällen är ju lite vanskligt :)
av Lövet
Men såååå värt det
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 31

Sedan kommer frågan om man verkligen beh&ou[…]

Om den är väldigt sönderrostad, kan[…]

Om fabriken inte fungerade med Northvolt som ä[…]