Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cryqer
Tjena!

Jag har länge gått i tankarna på att optimera min V70II 2.5FT. Och det kommer att landa hos Volvos egna Polestar, då de känns som om att dom faktiskt vet vad en Volvo motor egentligen klarar av.

Men det jag har funderat på är att, när man har optimerat den, och den får mer hästkrafter. Kommer försäkringen att bli högre på bilen efter regbesiktningen, med tanke på att den har starkare motor då?
av Mwi
Jag har Volvia och det blev ingen ändring av försäkringspremien efter regbesiktningen. Tyvärr gjord jag det i november när det var kampanj, tog ganska hårt på dubben annars tycker det är en bra pryl att köpa till bilen.
Användarvisningsbild
av Giggs
Den skall inte påverkas alls!
Saxat från http://www.polestar.se/sv-se/performance/faq/
"Hur påverkas min försäkring av att bilen effektoptimeras med Polestar Performance?
Volvia och alla andra försäkringsbolag accepterar och godkänner eventuella maskinskador på bilar med effektoptimering från Polestar som är utförda av godkända och auktoriserade Volvo märkesverkstäder.
av mattish
Giggs skrev:Den skall inte påverkas alls!
Saxat från http://www.polestar.se/sv-se/performance/faq/
"Hur påverkas min försäkring av att bilen effektoptimeras med Polestar Performance?
Volvia och alla andra försäkringsbolag accepterar och godkänner eventuella maskinskador på bilar med effektoptimering från Polestar som är utförda av godkända och auktoriserade Volvo märkesverkstäder.
Det är ju bara om det händer något med motorn som nämns ovan. Står ju inget om premien ändras. Den borde justeras, men det är ju bara bra så länge den inte gör det..
Användarvisningsbild
av MartinS
T-H kunde inte garantera att premien var oförändrad efter regbesiktning när jag frågade.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Cryqer skrev: Men det jag har funderat på är att, när man har optimerat den, och den får mer hästkrafter. Kommer försäkringen att bli högre på bilen efter regbesiktningen, med tanke på att den har starkare motor då?
Det beror väl på 2 saker.

1. Har ditt försäkringsbolag olika premier p.g.a. motorstyrka, Det är olika från bolag till bolag, man får kolla med respektive bolag.

2. Har de koll, d.v.s när du har en ny reg.besikting med högre effekt, kommer de att missa det eller kommer de att notera att du reggat om, alla bolag är ju uppkopplade mot bilregistret..
av Rage
Jag ringde Volvia innan jag optimerade min och frågade precis det du undrar.
Enligt dem var det ingen skillnad på någonting, premien höjs inte och inga andra saker utan det var bara att köra på.

Detta var för ca 2 månader sen.
Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]