Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Volvo verkar ju knappast bry sig det minsta. Antingen har de noll koll/informationen går inte fram till rätt person eller är det något de valt att inte lägga någon energi på då det hör till en "utgången" modell.
Någon med MY14 som kan informera om nya grillen?
Hade varit kanon om en tredjepartstillverkare kunde sälja dessa plastbitar till vrakpriser, och spelat ut begagnatmarknaden för gott.
Ta M3-speglarna som exempel. Original gick de på 2200 stycket om jag inte minns fel, kopiorna kostade ett par hundra, fanns ingen anledning o leta begagnat!
poan skrev:Hallå, Hallå!
Vadär det för trams att blanda in Volvo i stölden av prylarna. Tänk efter lite.
Trams? Så får du väl inte tycka :?: Det är väl skönt att ha någon att skylla på, eftersom givetvis inte buset har någon delaktighet i stölderna. :???:
SvenB skrev:
poan skrev:Hallå, Hallå!
Vadär det för trams att blanda in Volvo i stölden av prylarna. Tänk efter lite.
Trams? Så får du väl inte tycka :?: Det är väl skönt att ha någon att skylla på, eftersom givetvis inte buset har någon delaktighet i stölderna. :???:
Tycker du inte att man får skylla på buset ?
Jag kanske använde fel smilie, jag var ironisk. Självklart är det buset som är anledningen till problemet med att de inte kan låta bli andras egendom. :!:
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
Kag tyckte ironin var rätt uppenbar.. men de e väl så att det kan vara lite olika hur man uppfattar skrift. :)
SvenB skrev:Jag kanske använde fel smilie, jag var ironisk. Självklart är det buset som är anledningen till problemet med att de inte kan låta bli andras egendom. :!:
Ironin var rätt uppenbar tyckte jag och lite dumförklarande..
Däremot visar det att du anser att vi har fel, som anser att en tillverkare ska utveckla en produkt, som kan stjälas på ett väldigt enkelt sätt, inte bär något som helst ansvar för att utveckla produkten till vara mer svårstulen.

Jag försvarar inte buset och man får tycka som man vill, men många här försvarar Volvo att dom inte har något som helst ansvar att bygga bort kända problem som stölder av grillar/detaljer. Väldigt svenskt gjort ;) :roll:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]