plamek skrev:mojja skrev:
Det finns alltid andra som kört bilen före dig. Bilen ska upp på trailer lastas av i nybilshamnen sen ska den upp på trailer igen,
Sen ska den köras in i leveransverkstaden tvättas o göras iordning. Sen så tanksas den o körs in i leveranshallen. Där bilhandlaren kör ut den åt dig o först då e det du som som kör bilen vidare..
Så med lite otur har du 5 andra personer som redan har kört din bil, Men 12 mil det lät lite djävligt men vad gör man?? Du kunde ju ha hämtat den själv= jobbigt o drygt. Bett om någon slags kompensation Men varför be när det skulle vart en självklarhet.
Eller bara ta smällen 12 mil e ju ingenting igentligen men ändå djävligt mycket när bilen ska vara ny när man hämtar den.
M.v.h mojja
mojja, du har helt rätt, visst har andra kört bilen ändå. 12 mil är ju egentligen ingenting, men jag har inte gjort något fel själv ändå tycker jag. Finns det praxis med någon form av kompensation, enligt kontraktet har jag köpt en ny bil med leverans i min hemstad.
Ja absolut det e helt sant.. Hade du stått på dig så hade säljaren utan tvekan tagit hem din bil på trailer. Och hade han inte det hade du kunnat bryta ditt kontrakt.
Men jag tror den smidigaste vägen e att du får någon slags kompensation för att bilen kommer vara körd 12 mil pga någon annas misstag...
Eller så ringer du till din säljare imorgon och säger att du ångrat dig och att det inte e ok att dom kör din sprak nya bil 12 mil för att någon annan klantat sig,
Kom ihåg detta e inte ditt problem o e du snäll mot dom o låter dom köra din bil 12 mil så ska dom vara snälla mot dig o erbjuda dig någon motkompensation tycker jag..
Jag personligen hade inte gått med på att någon annan kör dom 12 första milen i min nya bil. Hade bara skrattat åt handlaren o sagt fixa inte mitt problem.
Men efter att man plockat ut bilen har verkstads nissarna kört den ca 200 mil nu men med min tillåtelse då det varit en massa strul med den. men det finns det en massa andra trådar om.
M.v.h mojja
gillar inte staten.
Har ägt i s40n 2.0d 07a återköpt av volvo, V50 D5 summum
Väntar på xc60 r-design awd automat tekninkpakt rti,herrgårdspkt,barnsäkerhetspkt,delbart drag,metalic + en hel del annan lull lul