- sön 18 maj 2014, 07:29
#865273
Det man frågar en säljare:
Hur har dom senaste bes. gått? Har du papper på det?
Vad har det bytits för delar på sistone? Har du papper på det?
Har det varit några problem med bilen? *granska säljarens ansikte när denne svarar*
Och det är väl typ allt man kan fråga, resten är ju bara "kallprat" och artighet. Finns det inga kvitton eller annat typ av bevis på att något är bytt så ska man utgå ifrån att delen INTE är bytt.
Många brukar dock haka upp sig på servicebok, vilket jag personligen tycker är lite larvigt på så här gamla bilar. Huvudsaken är att någon typ av dokumentation(kvitton, bilder, kartonger, whatever) finns, sen i vilken form dokumentationen är i spelar mindre roll.
Jag har aldrig haft någon servicebok till mina bilar, därimot har jag alltid haft tillräckligt med dokumentation i både pappers- och digital form för att hålla köparen sysselsatt i en vecka
Hur har dom senaste bes. gått? Har du papper på det?
Vad har det bytits för delar på sistone? Har du papper på det?
Har det varit några problem med bilen? *granska säljarens ansikte när denne svarar*
Och det är väl typ allt man kan fråga, resten är ju bara "kallprat" och artighet. Finns det inga kvitton eller annat typ av bevis på att något är bytt så ska man utgå ifrån att delen INTE är bytt.
Många brukar dock haka upp sig på servicebok, vilket jag personligen tycker är lite larvigt på så här gamla bilar. Huvudsaken är att någon typ av dokumentation(kvitton, bilder, kartonger, whatever) finns, sen i vilken form dokumentationen är i spelar mindre roll.
Jag har aldrig haft någon servicebok till mina bilar, därimot har jag alltid haft tillräckligt med dokumentation i både pappers- och digital form för att hålla köparen sysselsatt i en vecka
