Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Kanske sitter nån HDC på V40CC AWD-versionerna?

White skrev:Riktigt tjusigt med sommarhjulen! 8)

Eibach ska ju vara riktigt bra grejer, kommer nog bli supersnyggt med en sänkning. :-)-)
Tack!
Tyvärr! Den är fortfarande inte åtgärdad eftersom jag jobbat i Österrike sedan början av april och alltså inte haft tid eller möjlighet att ta in den på verkstad. Men nu verkar det som att jag blir fast i utlandsjobb under i princip resten av 2014 så det får väl bli att tvinga flickvännen att åka in med den. Känns överhuvudtaget lite surt att sitta och betala på en bil som befinner sig i ett helt annat land än jag :|
Före:
Bild Efter:Bild

På lite avstånd :) :
Bild

Eftersom solen lyste med sin frånvaro och bilen skulle stå ett tag körde jag på lite meguiars quik detailer! Riktigt nöjd med blankheten det ger för så lite jobb :) Köpte även deras däck-spray för däcken var så tragiskt gråa. Extremt schysst blev det, men det glömde jag plåta :(
Bild
Men det börjar faktiskt kännas panikartat med sänkning nu. Den är ju som en XC60 med 18tummarna :( Men jag är för snål för att kosta på fjäderbyte på verkstad så jag har lite ångest över hur jag ska fixa det. De ville ha typ 1500 spänn per fjäder i arbete, det är ett riktigt ocker tycker jag.
Det är nog första gången jag tycker att en debadge var helt på sin plats (hoho).
Kanske för att baken är såpass liten som alla texter/loggor/regplåt ser ihoptryckt ut.

Du känner ingen bilmek som kan ta sig an jobbet mot lite kaffe/bullar/bärs i utbyte? Om inte annat så är väl eccy bilvan? :)
Ja, jag tycker också att V40:ns bak är lite för ihoptryckt för att fylla med bokstäver :) Det blir lite mycket med texten volvo->plåtveck->text igen->plåtveck. Kul att du också gillade det! :)

Sen jag flyttade tillbaka till Stockholm har det tyvärr varit dåligt med bekanta som kan/vill mecka. Klar fördel med att bo i Värmland som jag gjorde förut :(
Känner igen problemet. Hemma i Skövde har jag farsan som är gammal bilmek och femtioåtta barndomsvänner som är svetsare, plåtslagare, bilmekaniker etc etc etc. Här uppe känner jag en som pysslar med bilar till vardags, han röstar på SD och befinner sig väldigt söder om stan medan jag bor i Bromma, så dit åker jag inte i onödan.
Men det där förbannade jävla avgassystemet jag velat bygga i 1 1/2 år är fortfarande inte i startgroparna. :( :D
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 31
motorinställning

Märken på kamremmen stämmer mot m&[…]

Börjat semestern med felfri besiktning :-D […]

Om dy har felkodsutläsare så borde du k[…]

S40 1.8f ac problem