Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JonasPalm
Hej!
Tänkte uppgradera från min Volvo 460 -95 och köpa en 945 för att det väntas tillökning i familjen.
Har hittat en 945 Classic Turbo (165 Hk) som gått ca 13.000 mil. Säljaren säger att att den är i mycket gott skick och allt verkar fint.
Ska åka och kolla på den i helgen.
Så till min fråga: säljaren vill ha 39.000 kr för bilen vilket jag tycker låter lite väl i överkant. Vad säger ni?
Tacksam för svar.
Användarvisningsbild
av erikn
Iom att det är en Classic måste det vara en -98. Jag tycker att det låter dyrt, även om den är i bra skick. Bilen är ändå 15 år gammal.
av mange240
Jag tycker det låter dyrt, men bilen kan ju mycket väl vara värd dom pengarna. Tänkvärt angående dessa är ju att det är riktiga slitvargar, ingen fara att köpa en som gått lite längre heller så länge den är fin i övrigt.
av Candypig
White skrev:Är bilen i riktigt fint skick är det inget överpris, dom har faktiskt börjat komma upp lite i pris dessa. Men då ska den vara RIKTIGT fin!
Instämmer helt, dessa bilar oavsett kombi eller sedan modell verkar vara otroligt eftertraktade, speciellt om det är låga mil på dom....och därefter är priset.....och kanske beror det på lättheten att meka med dom och res. priserna.....och att de håller "hur länge som helst" :-)-)
av glenn30
Har själv letat 945 classic säkert en månad innan jag till slut fick tag på en fräsch bil,det finns så mkt 945 som är antingen sönderskruvade o sönderkörda eller upprostade,tillslut fick jag tag på en 945 ltt classic som är helt rostfri med 23000 mil,jag bet 26000:- för min o är jättenöjd med den,så vill man ha en riktigt fin får man nog bet endel.
av Coh
Jag hittade min classic efter över ett års letande då jag ville ha en speciell färg och i fint skick/lågmilad. Hittar man en ett fint exemplar kan man gott och väl betala lite extra såvida man inte vill leta ihjäl sig. Kommer det ut en i fint skick som dessutom är billig så går dom direkt över telefon, enligt min uppfattning.
Användarvisningsbild
av JonasPalm
Tack för era svar!
Som konstaterats är det alltså en 98:a. Ska åka och kolla på den i kväll.
Det som jag tänker är att man kan hitta t.ex. en V70 som gått under 15 000 mil för under 40 000 kr från början av 2000-talet. Men då missar man ju det lättmekade och långlivade med 945:an ...
Är det någon som har koll på Classic-paketet? Finns det olika varianter?
Återkommer när jag sett bilen.
/Jonas Palm
av Coh
Olika varianter tror jag inte, mer det att vissa har lite extrautrustning som den som köpte bilen ny ''valde till''. Farthållare kan vara ett exempel på det för det är inte standard på en classic.
Besiktningsperiod

Jag besiktade bilen för första gån[…]

Batterifråga?

Du anar inte hur komplex matris det blev när […]

Återkoppling i ärendet. Meken har vari[…]

Verkar ju bara vara jag som har det då. Kan[…]