Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Drasko skrev:Har blivit av med grillen 2ggr på 3 månader, så jäkla tröttsamt. Men känslan av att parkera bilen någonstans och hela tiden tänka på om någon plockat grejerna eller inte. Man tappar lusten till självaste bilen. Hade verkligen tänkt behålla min Volvo minst 5 år framöver men tänker detta kommer att bli dyrt i längden med inköp av nya grillar/självrisker osv. Vilken jävla miss av Volvo. Sånt här avskräcker mig att köpa en Volvo nästa gång det är dags för ett bilbyte. Jag ger det en chans till och om jag skulle bli av med grejer byts bilen in fortast möjlig och aldrig mer Volvo utan en bil du inte kan ta av grejer med bara handkraft. Läser min text och jag är jäkligt förbannad som ni ser.

MEN vad har Volvo gjort för detta problemet? Känner dem till i vilken utstäckning detta sker. Hoppas dem tar det på stort allvar för dem har redan en kund som inte kommer att köpa Volvo om dem inte åtgärdar detta. Hur är nya V70? samma sak där?

Tänkte bara köpa en snygg familjebil för att transportera familjen med och nu har man dessa problem som egentligen inte ska finnas.

Ville bara skriva av mig lite. ;-//
bra tänkt att skriva av dig lite personligen tycker jag att du verkade lugn o sansad vid tillfället.
vidare så vill jag nog inte anse att volvo bär skulden till ovan sagda händelser utan det är de som inte kan skilja mellan ditt och mitt.
det är kanske möjligt att det skulle kunna gå att lära dem den skillnaden på något lämpligt sätt.
Med vänlig hälsning gubbstrutt.
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
StefanN skrev:Jag har små metallstämplar och funderar faktiskt på att brännmärka in regnumret på grejerna och göra dom oattraktiva att stjäla, bra ide eller?
det kan ev funka ännu själv fick ja tillbaka mina 240 turbo fälgar med nya falken däck på detta sätt.
hade stansa in mitt namn osv på fälgkanten på insidan eft en månad fick jag syn på
en 240 i grann stan med turbo fälgar med exakt samma däckmärke som mina huumm
kröp under å kolla jovisst de va mina sen anteckna reg nr ta reda på adressen osv
sen var det och vänta lite tills han kom ut han fick ta väck hjulen + mutter på platts :mrgreen: .
de satt på bilen när jag köpte den hette det bilen var köpt drygt 6 mån före jag vart av med hjulen öht!.
blocket är bra men tyvär har det sina nackdelar med.

stvningen Bjur ja på gubbstrutt.
apersson850 skrev:Kanske lika bra att mitt Volvoemblem i fronten har flagnat, då. Förmodligtvis inte stöldbegärligt längre.
Då nytt emblem till befintlig grill endast kostar 16kr hos volvoverkstäderna och verkar monteras "gratis" i samband med service så är nog inte det något egentligt hinder tyvärr.

Men jag tycker att du ska byta ut ditt :)
När det gäller grillen, andra på forumet har tipsat om att bränna in regnr i grillen! Då blir den inte lika attraktiv för de klåfingriga.. ;)
Hallå, Hallå!
Vadär det för trams att blanda in Volvo i stölden av prylarna. Tänk efter lite.
Volvo har levererat en bil, punkt.

Vänd dig till samhället om du vill minska kriminaliteten. Volvo kan inte / får inte blanda sig i den frågan. Gå och prata med dina närmaste politiker om frågan. Samt fråga vad de gjort i sammanhanget. Det är snart val. Vem har bästa kriminalvårdsprogrammet?

P-O
det är naturligtvis inte endast försäkringstagaren som ska uppfylla aktsamhetskrav, utan även tillverkare av produkter.
Vad hjälper det t.ex. att du låser dörren om brottslingen kan blåsa ner densamma?
Här får du tänka om :wink:
poan skrev:Hallå, Hallå!
Vadär det för trams att blanda in Volvo i stölden av prylarna. Tänk efter lite.
Volvo har levererat en bil, punkt.

Vänd dig till samhället om du vill minska kriminaliteten. Volvo kan inte / får inte blanda sig i den frågan. Gå och prata med dina närmaste politiker om frågan. Samt fråga vad de gjort i sammanhanget. Det är snart val. Vem har bästa kriminalvårdsprogrammet?

P-O
Jag misstänker att du menar mig? Så du tycker inte att en tillverkare har ansvar för att leverera en pryl som ska vara svårare att stjäla? Stölder, klåfingriga och tjuvar finns, har alltid funnits och kommer alltid att finnas oavsett vem du röstar till EU om en vecka. Övriga tankar om vad det är för människor är verkligen inget att blanda in här och även politik ska finnas långt här ifrån!

Risken är att om man på något sätt själv försöker stöldskydda sakerna, så lär man få problem med att dom istället slår sönder bilen. Se alla dieseltjuvar... Åkare, entreprenörer m.fl. lämnar tanklock öppna istället för att tanken punkteras. Bättre att se till att ingen diesel finns kvar i tanken inför natten.

Volvo kan visst blanda sig i det här problemet genom att göra detaljer som är svårare att stjäla, som blir mindre attraktiva eftersom det blir svårare att byta ut dom osv.

Tråkigt att du inte tror att en tillverkare kan göra något åt undermålig fastsättning av en detalj..
jag skulle nog vilja påstå att det alltid kommer att finnas saker på en bil som går att stjäla
vad än biltillverkaren gör tyvär. här hemma har folk blivigt bestulena på toppen kylare start motor etc etc inte ett pip har hörts från nått larm.
så länge drägget som inte har förmågan empatin för att se skillnad på ditt o mitt finns
kommer detta bekymmer att finnas mao för alltid det är ett faktum som bara är att inse.
eller så försöker man hålla drägget på avstånd från sitt när område med hjälp av polare o grannar
man får försvara sig själv och sin egendom för sammhället gör det inte i någon större utsträckning direkt man måste även inse att man
får ta ev straff tillika skador represalier man kan få man bör vara van vid gängse förfarande vid ett ingrepp tjyvarna har tex en mejsel i näven mm.
eller så får man om man inte kan eller av olika anledningar inte vill försöka få dit polisen låt oss säga en måndag/tisdag kväll
då kan det som oftast höras nej vi har inga bilar i ditt område för änn i morgon öht! :-O) man får se på när tex bilen blir länsad lär kännas trist
man får betala sin självrisk för femtioelfte gången och för söka att inte deppa ihop. nu ska jag ta en redig bete om polisens resurser och förfarande av densamma.
man ringer om pågående inbrott en lugn måndagkväll nej vi kan inte komma ikväll kan det då heta.
en glödlampa bak på bilen har gått sönder en bråkig lördags kväll du kan då bli stoppad för det svåra bråttet som det ibland kallas
de verkar även ha resurser till att stå å sagga om trafiksäkerhet i en kvart och det kan ofta hända att en bil till kommer för å
titta på lampan :-O) eller ta in nån stackars raggare som står vid chevan och snuttar på en öl med sina polare o pratar bil ofta med huven öppen å snackar motor. det är nu man undrar hur fanken de resurserna dom har till sitt förfogande fördelas för mej är det en gåta hur ett enda allvarligt brott klaras upp. jag misstänker att det aldrig skulle ske utan tex efterlyst då polisen verkar oförmögen att själva utföra det jobb vi betalar för.
skulle även vilja inflika att det varigt rätt lugnt här de senaste åren :D .
jag vet att detta kan låta stöddigt för vissa så det behöver ej påpekas. jag vet redan att en del av detta problem kommer högre ifrån o skit rinner som bekant alltid neråt och lägger sig vid den vanlige medborgarens fötter.
ger mig ej heller in i nån politik här av nått slag förkännedom då jag för länge sedan tappat förtroendet för det mesta i sammhället.

stavninga Bjur ja på Med vänlig hälsning gubbstrutt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Okej, testar det och återkommer om de inte l[…]

Hej! Har rätt ett drygt problem nu när d[…]

Bilar har ökat betydligt mer än allm&au[…]