Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
Aha så man betalar ränta på det priset som bilen kostar ny. Då hänger till och med jag med :D
Användarvisningsbild
av betterlead
Guligan skrev:Som privatperson kan man inte dra av för räntekostnaden vid leasingavtal.
Det är den främsta anledningen till att leasing inte rekommenderas för privatpersoner.
Här har däremot Bilia satt ett såpass högt restvärde på V40:n att kalkylen blir riktigt bra ändå.
Nej, det är korrekt. Jag hade helt fel om detta. Men det kan kvitta, en kanonbra affär ändå. Som sagt...
av perhall
Andis skrev:Gratulerar till er som han med denna kampanj.

Var verkligen en fantastisk kampanj.

Hur trivs ni med nya bilen?

hur känns en 1,6 turbo motor. Har åkt Peugeot RCZ med 1,6 turbo bensin. Vart förvånad vad fint den 1,6 litersen gick och vilket lågt varv den höll motorväg. Var i klass med en 2,5 L ca 2000 i 100 km/h mycket lågt på en 1,6 bensin.

Är förresten V40 1,6 motorn en Volvo motor eller är det en Peugeot eller annan fabrikat?

Med vänlig hälsning,
Andis
Det är en Ford-motor, EcoBoost, samma idé som den 3-cylindriga 1-liters som nu kommer i 100 och 125 hk. Funkar absolut mycket bättre än man kan tro. MY11 gick halvbra, MY12f går mycket bättre.
PH
Användarvisningsbild
av TobbeL
Ni som har en av dessa leasingbilar, har ni även stämningsbelysning ovanför baksätet? Den där lilla lysdioden som man kan ändra färg på i menyerna.

Jag misstänker att det är extrautrustning (liksom knappar för att tända/släcka baksätesbelysningen separat) men eftersom det verkar vara ett gäng småfel på de här bilarna så är det lika bra att kolla om det är som det ska eller om det är ytterligare en sak som är trasig.
Användarvisningsbild
av ErikV40
MartinS skrev:
joel80 skrev:Eh.. nej det är det väl inte: "Volvo Inclusive får du finansiering, serviceavtal, Volvokort och dessutom 3 års fri försäkring i Volvia."

Priset är beräknat på lån med kontantisats.. men jag tolkar det som att erbjudandet räknat in det i månadskostnaden...
Volvo inclusive är ju ett vanligt tillägg egentligen. Du äger bilen genom ett lån. Serviceavtal och fri försäkring är det enda som skiljer detta från ett helt vanligt billån.

/Martin
Leasing då äger du inte bilen. Utan det kan man kalla för hyresavtal på bilen. DU blir ersättningsskyldig för det som är skadat eller liknande efter att hyresavtalet tar slut.
Inclusive Billån får du samma fria försäkring och service men att du äger bilen. Du kan köra hur långt du vill och det finns inga betalkrav om du skulle skada bilen. Du får dessutom dra av på deklarationen.

/Erik
Användarvisningsbild
av Guligan
Det är riktigt, men om du planerar att byta in bilen så kostar repor och bucklor lika mycket oavsett om du har leasing eller lån som finansieringsform.
Användarvisningsbild
av ErikV40
Guligan skrev:Det är riktigt, men om du planerar att byta in bilen så kostar repor och bucklor lika mycket oavsett om du har leasing eller lån som finansieringsform.
Det kan du ha rätt i. Det är väl bara det att man kan bli tvingad att betala när leasingperioden är ute.
Annars är väl stora fördelen att man dels slipper handpenningen och att det blir en fast månadskostnad (även om den kostar)

Fördelen med billån att får något lägre månadskostnad jämfört med leasing samt att du kan dra av för ränta i deklarationen.
Användarvisningsbild
av Vojje
Daihatsu Charade hade en enliters trecylindrig motor.
Tänk att den bilen var så före sin tid :wink:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Framvagnsbalk Volvo 240

Vad jag har hört så accepterar inte bi[…]

Jo det är samma på alla 940 men tidiga […]

Pipande styrväxel.

Det piper från styrväxeln hela tiden, […]