Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av js1
Vevaxelgivaren kanske.
Bygg dig en felkodsläsare för några tior och läs ut motordatorn.
av Volvo850gas
Har kollat lite mera på bilen nu ikväll. Jag har stöm fram till tändspolen men den släpper inte vidare. Vevaxelgivaren har jag ohmtt och den ger ca 313 ohm, är det normalt?

Hur bygger man en felkodsläsare? Är OBDII i denna bilen. Ska även prova med autocom när jag får tillfälle.
av Volvo850gas
Fick även resa på att det är en USA modell och vad jag förstår av ritningen så är det endas eu bilar det fungerar på. Inga andra ider på vad som kan vara fel?
av Volvo850gas
Har nu provat att koppla upp bilen med Autocom men man får ingen kontakt med motorstyrenheten är det någon som har varit med om något liknande? Kan det vara värt att prova byta styrenhet?
Användarvisningsbild
av js1
Det kanske kan vara värt att bygga en diodblinkare!
Varför ställer man frågor i ett forum och sen skiter i svaren och kör sitt eget race?
Har du sökt och läst om felkodsläsare för 96:or? Tror du att du är den första som stöter på detta problemet. Mitt goda fredagshumör tog just slut.
av Volvo850gas
js1 skrev:Det kanske kan vara värt att bygga en diodblinkare!
Varför ställer man frågor i ett forum och sen skiter i svaren och kör sitt eget race?
Har du sökt och läst om felkodsläsare för 96:or? Tror du att du är den första som stöter på detta problemet. Mitt goda fredagshumör tog just slut.
Hmm. Vet du vad autocom är? Det är ju en felkodsutläsare, och har man inte delarna för att bygga en felkodsläsare och får tillfälle att låna en dator istället så kan man ju göra ett försök??? Men tyvärr är det inte första gången som man får konstiga svar här på detta forum tyvärr..... Har ni inget bättre och tillägga så låt bli! Jag behöver hjälp och svar inte otrevliga kommentarer!
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Volvo850gas skrev:Hmm. Vet du vad autocom är?

Vet du hur styrsystemet fungerar på din bil? Verkar inte så, gör dig själv en tjänst och spendera 10min på att söka så får du snabbt svar på varför felkodsläsaren inte fungerar.

Sen tjänar det inget till att bli grinig när man får ett tvärt svar på en fråga som ställs ungefär en gång i veckan. Detta är ett supportforum, inte något ställe där man blir skedmatad.
Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]