NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Slant98
Jag har fått denna bluetooth-varianten med till min nya tjänstebil V50!

http://www.volvocars.se/footer/about/Ne ... 745B71C%7D

Jag hör själv alltid den jag pratar med utan problem, vissa hör mig jättebra och vissa hör mig inte alls! Beror inte på dålig mottagning utan att det brusar och det låter som jag sitter i en låda mm mm... Är det någon som vill dela med sig om erfarenheter och kanske har några tips? Blir det inte bättre än såhär? Då går det ju inte att använda.... :(
Tänkte återvända till min återförsäljare och beklaga mig lite.. har en ericsson k800i och den ska fungera till systemet....
av Frigge
K800i fungerar inget bra till den h-freen, testa att uppgradera mjukvaran i telefonen via usb-kabeln och programmet som följde med telefonen.
Det kan hjälpa

Programmet kan du ladda ner här

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc= ... 9&esi=true
av Kevlar
Har samma Bluetooth i min nya V50. Funkar klockrent med SonyE. Z710i och QTEK 9090 PDA:n, MEN, med Nokia 5500 går det åt hel-ete.

Har sökt info om detta och tydligen är det fler Nokia-lurar som har samma problem med denna bluetooth-handsfree (som är en Motorola IHF1000-enhet egentligen). Nokia bryr sig tydligen inte heller, då ingen uppgradering finns till telefonerna. De bara viftar ifrån sig och hänvisar till att det inte är en nokia-handsfree...

Trodde Bluetooth var en standard. Tji fick man.

Har faktiskt inte haft problem med dåligt ljud i handsfreen, med de telefoner som går att connecta till den iaf. Finfin produkt.
av Frigge
Kevlar skrev:Har samma Bluetooth i min nya V50. Funkar klockrent med SonyE. Z710i och QTEK 9090 PDA:n, MEN, med Nokia 5500 går det åt hel-ete.

Har sökt info om detta och tydligen är det fler Nokia-lurar som har samma problem med denna bluetooth-handsfree (som är en Motorola IHF1000-enhet egentligen). Nokia bryr sig tydligen inte heller, då ingen uppgradering finns till telefonerna. De bara viftar ifrån sig och hänvisar till att det inte är en nokia-handsfree...

Har faktiskt inte haft problem med dåligt ljud i handsfreen, med de telefoner som går att connecta till den iaf. Finfin produkt.

Ja, att det skulle vara en öppen standard stämmer inte :wink:
av Kevlar
Frigge skrev:
Kevlar skrev:Har samma Bluetooth i min nya V50. Funkar klockrent med SonyE. Z710i och QTEK 9090 PDA:n, MEN, med Nokia 5500 går det åt hel-ete.

Ja, att det skulle vara en öppen standard stämmer inte :wink:
Öppen eller inte, en Bluetooth-märkning förpliktigar. Det är ett standardiserat protokoll precis som t.ex. TCP/IP. Då kan man inte leka cowboy och stänga ute andra tillverkare från sina produkter.
Användarvisningsbild
av CarMan
men dt varkar vara en sali röra av olika sort standardr hit o deit. alla olika blåtands tilbehör som finns kors o tvärs, funkar ju inte med alla telefoner. låter mycket kotkat. synd att dom int kan enas på någe vis, vore väldigt trevligt att inte behöva byta blåtands leksaker bara för att en i familjen bytt telafon
av Frigge
Kevlar skrev:
Öppen eller inte, en Bluetooth-märkning förpliktigar. Det är ett standardiserat protokoll precis som t.ex. TCP/IP. Då kan man inte leka cowboy och stänga ute andra tillverkare från sina produkter.

Säg det till alla tillverkarna :roll: Dom verkar INTE bry sig mer än att deras egna BT- fungerar.

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]