Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vix
MrMaxi skrev:Hej!

Skönt att det funkade, annars behövs inte mycket lufttryck för luftman, räcker hed ett halvtomt reservhjul. Dumt att skjuta behållaren och få bromsvätska överallt... Räcker med ett halvt kilos tryck...

Hälsn Jan
Ja, alltså jag har inte bytt vätskan än, bara provat lossa nipplarna. Inväntar nya nipplar från vår säljare på jobbet (wurth) och lön så jag får tag i vätska.

Vet någon vad det är för nipplar jag ska ha? Storlek och gänga?
Foto-0277.jpg
Foto-0277.jpg (89.42 KiB) Visad 237 gånger

Skönt att det funkade, annars behövs inte mycket lufttryck för luftman, räcker hed ett halvtomt reservhjul. Dumt att skjuta behållaren och få bromsvätska överallt... Räcker med ett halvt kilos tryck...

Hälsn Jan
Gjorde en egen variant av ett gammalt lock till en bromsvätskebehållare och en däckventil, brukar ställa ner trycket på kompressorn till ca 1kilo. En annan fördel med att använda tryckluft istället för den klassiska pumpmetoden, är att man inte riskerar att förstöra tätningarna i huvudcylindern. Funkar klockrent varje gång.
Användarvisningsbild
av Vix
mange240 skrev:
Foto-0277.jpg

Hälsn Jan
Gjorde en egen variant av ett gammalt lock till en bromsvätskebehållare och en däckventil, brukar ställa ner trycket på kompressorn till ca 1kilo. En annan fördel med att använda tryckluft istället för den klassiska pumpmetoden, är att man inte riskerar att förstöra tätningarna i huvudcylindern. Funkar klockrent varje gång.
Liknande sån jag tänkte göra faktiskt. Tack
Dynamiska strålkastare?

Jag har tröttnat på min gamla XC60 och […]

Larm går v70 -07

Den sensorn i taket ska jag ta en titt på d&[…]

Lånar denna tråd, Jag har haft problem[…]

Motorn tappar kraft och dör.

De ska ja testa, tack för hjälpen! Funk[…]