Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Mercedes ska ha fått bukt på rosten, har även 30 års rostskyddsgaranti ( Med vissa reservationer dock )

Kan även meddela att jag köpte en E220 CDI , 8800 mil, 2010 års modell, kanonfin med bi xenon, kurvljus automatisk baklucka, mm helt ok utrustning, snål motor som är pigg, drog enl färddatorn 0.62 på 60 mila trippen hem från handlaren.

Mercedes star class garanti osv.

Kanske blir en volvo nästa gång, vi får se när vintern kommer :) Jag är ju van vid bakhjulsdrift så är nog inga problem med sprillans sulor, samt att jag mest kör motorväg.
Hej allihopa
Tillbaka 2 år senare efter min trådstart.
Vart en e klass som jag vart supernöjd med men vill testa en xc70 till vintern för awd framförallt.

Har kikat på my14 begagnat med max 8000 mil ca.
Något man bör tänka på? Ser att många saknar pdc fram vilket förvånar mig.

Jag tycker priserna borde sjunka lite mer de flesta ligger runt 280 men med tanke på kampanjer på de utgående borde 250 vara mer rimligt med tanke på v90s intåg.

Vad säger ni
PDC fram går att eftermontera.
CaptainOats skrev:Hej allihopa
Tillbaka 2 år senare efter min trådstart.
Vart en e klass som jag vart supernöjd med men vill testa en xc70 till vintern för awd framförallt.

Har kikat på my14 begagnat med max 8000 mil ca.
Något man bör tänka på? Ser att många saknar pdc fram vilket förvånar mig.

Jag tycker priserna borde sjunka lite mer de flesta ligger runt 280 men med tanke på kampanjer på de utgående borde 250 vara mer rimligt med tanke på v90s intåg.

Vad säger ni
Köp absolut inte automat, den 6-växlade lådan är från förkrigstiden.
Jag känner absolut inte till merca, men jag kan tänka mig att automaten är rätt bra.

Suget efter xc70 är nästan omättlig, så det kräver sin förhandlare att få ner priset.
Haha, får vara ett rätt nytt krig då, för den började används några åt in på 2000-talet. :D
Man kan ha åsikter om allt, men som automatisk komfortlåda fungerar den utmärkt. En XC70 fungerar utmärkt som dragare, och då är automatlådan (av momentomvandlartyp) en klar tillgång vid exempelvis rangering.
Ja mercan går som en dröm inte ett fel på 2 år heller. Den är från 2010.

Men suget efter xc70 igen nu när vintern kommer. Har 2 barnstolar och i mercan kan man inte ha en i fram vilket kan vara praktiskt ibland.

Hur är det med utrustning. Vad måste man ha?

Automat är ett krav skinn är fint men ingey krav.
Aktiva xenon vill jag ha. Har en del utrustning i mercan så vill inte nedgradera.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

@Soffantjejen , All garanti är ju fritt att[…]

Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]