Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
hamre skrev:
Perra83 skrev:Mobilen behöver du väl inte ladda när du kör? Ladda på natten istället.
Används den mycket på dagen så kan den behöva lite laddning på kvällen så den inte dör. Speciellt om man som jag har en iPhone.

Används den mycket så brukar jag ha runt 10% kvar när jag åker hem från jobbet vid 18. Då är det skönt att kunna ladda den i bilen på väg hem. :)
Jo det är klart. Ja tänkte bara att de va semester och då är man väl rätt lugn med mobil användandet.

Med så många förbrukare hade ja dragit en separat 12V kabel med uttag till kupén. USBn ger bara 0.5A och det är lite klent till mobilladdning.
Uttaget fram och det i baksätet delar väl på en 10A säkring och uttaget i bagaget har en egen säkring.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Vet så klart inte hur mycket TS ringer när han är på semester men när vi kör autobahn söder ut så räcker det med att dra ut laddaren från gps:en någon timme och ladda mobilen och sedan byta tillbaka.
Användarvisningsbild
av OptimusPrime
Haha, jag ringer inte så mycket som det verkar. Så det löser sig nog. Det där med att dra en separat 12V-kabel verkade vara svårt, enligt verkstan. Fick rådet att ta med extra säkringar och prova att koppla det jag vill (med splitter). Smäller det är det "bara att byta säkringen".
Är dock inte road av att dra iväg utomlands med en påse säkringar i fickan för att stå vid Autobahn och byta säkringar. Jag vill hellre ha en stabil strömförsörjning som jag kan lita på innan jag kopplar in prylarna.
av mattish
Var det svårt enligt verkstaden ? Det var intressant. Det är ju bland det lättare man kan göra ;)

Har du inte uttaget i bagaget då ? Om inte, så köp det och montera. Guide finns här på forumet och så kopplar du kidsens dvder där bak.. Telefonen kan du ju också koppla på det uttaget eftersom man inte måste ha den närvarande iom BT systemet..
Användarvisningsbild
av VolvoB20
OptimusPrime skrev: Bilkamera
Ladda mobiltelefon medan man kör
GPS
Portabelt DVD-system Nextbase DUO (två skärmar) till ungarna som monteras på nackstöden.

För detta finns det 4-vägs splitter (för cigg-uttaget) på NetOnNet. Problemet är bara att säkringen är för klen!!!
De där småsakerna drar väl inte 15 Amp eller ??? En Nextbase Maxxar ju 2 amp och en mobil drar ju inte mycket
Motorvärmare

Har en V90 T6 Recharge tillverkad dec 2021. Sä[…]

Hoppas att någon vet exakt var den sitter oc[…]

Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]