NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Om vi håller oss till Haynes, så finns det bara till dieselmotorn. Årsmodell -08 - -11.
Det finns vissa Volvouppgifter på nätet från Volvocars, men jag har inte lyckats logga in mig där. Det blir bara en rundgång. Sedan finns det en "proffssida" men den kostar pengar och är avsedd för verkstäder. Volvo har alltså handboksliknande uppgifter, men det är lite beroende på humör eller person om dom skall bemöda sig att svara.

Jag har själv en V70 2.0F -08. Alltså samma motorblock som ditt men med större borrning. Jag blev lite glad när jag såg uppgifter på att Haynes skulle komma med en särskild upplaga för FFV-bilar. För ett år sedan kom det. Det var en (1) boksida där dom skrev lite allmänt om alternativa bränslen och några allmänna kommentarer, som dessutom inte stämde med verkligheten. Sidan finns på nätet. Jag blev mycket besviken.

Så du blir nog hänvisad till forum som det här. Här finns många sakkunniga som kan hjälpa till. Det gäller ju bara att dom läser på forumet samma dag eller nästa som du har ställt din fråga.
Användarvisningsbild
av P210
Installerar du VIDA på en dator har du en hel del sprängskisser och reparationsbeskrivningar och samtliga artikelnr, en bit på väg åtminstone?
Ihop med jagrullar räcker det långt!

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]