Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nighttrainman
Mina elhissar har börjat vända i stället för att stanna, den ena i översta läget, den andra halvvägs, alltid på samma ställe.
tacksam för tips ??:-/
Användarvisningsbild
av milktrucker
kolla om du har felkod i DDM/PDM
Användarvisningsbild
av wissel
PTF spray som är kladdfri. Spraya listerna i dörren. Inget annat än PTF .....typ 556 osv
av Jonas_latt
Hjälpte en kompis med sin s80. Samma fel
Men då va det klipset under rutan som sitter skenan som kör upp rutan va trasigt så rutan åkte snett och slog ifrån och körde ner rutan igen för att det gick trögt.

Så kolla på rutan om den ser ut att gå snett.
av Nighttrainman
wissel skrev:PTF spray som är kladdfri. Spraya listerna i dörren. Inget annat än PTF .....typ 556 osv
:D Det funkade på den som gick halvvägs,,,,,tackar för tipset.
av Nighttrainman
Nighttrainman skrev:Mina elhissar har börjat vända i stället för att stanna, den ena i översta läget, den andra halvvägs, alltid på samma ställe.
Ang den som vänder i ändläge så går ju rutan ända upp om man håller in knappen, det lär gå att programmera om ändlägena "utan speciell utrustning" någon som vet hur man gör.
Användarvisningsbild
av Clodwig
Nighttrainman skrev:
Nighttrainman skrev:Mina elhissar har börjat vända i stället för att stanna, den ena i översta läget, den andra halvvägs, alltid på samma ställe.
Ang den som vänder i ändläge så går ju rutan ända upp om man håller in knappen, det lär gå att programmera om ändlägena "utan speciell utrustning" någon som vet hur man gör.

Hej.

Testa med nedanstående. Funkade på min V70-02.

Hitta säkringen till den aktuella dörren och fönsterhissen. Sitter i säkringsdosan placerad till vänster om ratten, gaveln av instumentbrädan.

Medan rutan körs i riktning ned drar man ur säkringen, förmodligen säkring 4 eller 5. När rätt säkring dras ur stannar rutan.

Sluta att köra (= släpp knappen).

Stoppa tillbaks säkringen. Nu anses DDM ha tappat sin hemposition.

Kör rutan i topp, håll kvar knappen i minst 5 sekunder.

Nu har rutan lärt sig den nya hempositionen.

Är det väldigt lika tillvägagå[…]

Inte än, men bokat oljebyte på väx[…]

Erfarenheter XC90?

Jag är mycket nöjd med min V70n, den b&a[…]

Isofix fram på XC60

Hej, Har funnit lite gamla trådar men blir […]