...

Moderator: Moderatorer

Återkopplar lite till Mabuse tidigare ang huruvida konstapeln bötfäller taxiförare, såg detta tidigare imorse på Twitter:
@YB_Sodermalm
Av åtta bötesfällda förare i kollektivkörfält var fyra taxichaufförer. Önskar att yrkeschaufförer ska se sig som föredömen. Yrkesstolthet.
Lite märkligt eftersom det, vad jag vet, är det tillåtet för taxi att köra i alla kollektivkörfält på Södermalm.
Ja, det är oavsett tid på dygnet. I förorter kan det finnas ställen där man stänger en väg för annat än bussar vissa tider (Smitvägar), men inte i innerstaden
grillchips skrev:Återkopplar lite till Mabuse tidigare ang huruvida konstapeln bötfäller taxiförare, såg detta tidigare imorse på Twitter:
@YB_Sodermalm
Av åtta bötesfällda förare i kollektivkörfält var fyra taxichaufförer. Önskar att yrkeschaufförer ska se sig som föredömen. Yrkesstolthet.
Taxi tar dom gärna men laserpickan sänks när bussen kommer och när jag frågade varför så var farbror polisen inte särskilt trevlig.
Polisen tog en bilist framför mig på ringvägen då det var kö och han smet in och åkte säkert uppåt 5 meter i busskörfältet för att svänga höger några meter längre fram.
Jag brukar göra detsamma men såg polisen i backspegeln och vet hur griniga dom kan vara.
Jag förstår att polisen har svårt att få förtroende hos medborgarna när dom sysslar med skitsaker.
Inte varje dag man har 4st SAAB J39 Gripen fångad i bilkameran ;)
Kan inte förklara varför, men kameran fortsatte att gå efter jag lämnat bilen, vilket just idag var lite tur :)
Tyvärr blev inte filmkvalitén nåt vidare när jag hade laddat upp filmen...
Dom kommer in från höger mot vänster i bild bland molnen redan från början av filmen.

[youtube]QzQBH8neNWk[/youtube]

För den som är uppmärksam så har jag faktiskt rätt till både tid och datum på kameran ;)
Haha.. snyggt.

Du verkar ju vara vid bilen, dörren stängs eller öppnas?
12v-uttaget är ju aktivt en stund om man t.ex låser upp bilen, eller om man sitter kvar i bilen efter att ha stängt av den utan att öppna dörren.
Hahaha.. snacka om att ha helt olika åsikter. :) Jag tycker det tutas för lite! Däremot måste det inte alltid tutas argt. Det kan bli säkrare trafik om folk vågar använda tutan ibland och ge sig till känna. :)
  • 1
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 356
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]