Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Uthil
Hejsan!

Har sökt i forumet ang detta problem, men hittar bara problem med motorn.

Det är så att mina torkare på min Volvo 740 torkar som de ska men den spolar ej upp något spolarvätska på rutan, man ser att det börjar skumma runt nipplarna men inget mer, Har fyllt på, så full tank, men fortfarande inget, har blåst rent slangarna och inget stopp i dessa, och även kopplingarna och dessa är rena.

Motorn går så att säga dock inget missljud, men den spolar inte på rutan.
Vad göra.

Mvh Martin
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Uthil skrev:Hejsan!

Har sökt i forumet ang detta problem, men hittar bara problem med motorn.

Det är så att mina torkare på min Volvo 740 torkar som de ska men den spolar ej upp något spolarvätska på rutan, man ser att det börjar skumma runt nipplarna men inget mer, Har fyllt på, så full tank, men fortfarande inget, har blåst rent slangarna och inget stopp i dessa, och även kopplingarna och dessa är rena.

Motorn går så att säga dock inget missljud, men den spolar inte på rutan.
Vad göra.

Mvh Martin
antar att du blåst rent spolar munstyckena på huven med ibland hjälper inte det testa att peta lite vackert i munstyckena ned en tunn nål
blås mer i dem.
om munstyckena är ställbara brukar det även gå fint å justera dem med nålen.

Med vänlig hälsning gubbstrutt
av Uthil
Kan prova med nålen, men skeptisk.. Har blåst rent munstyckerna på huven också. men får väl prova en gång till och se.

Återkommer.
av Uthil
Hej igen.. Gjort rent munstyckerna, men fortfarande samma problem.

Det är så att det kommer fram, men ändå inte.

Det sitter ju en slang från spolarn på strålkastarn, Dock urkopplad, sen en slang från behålleren sen en koppling, som förenar alla tre, och det kommer vätska till strålkastarna , den slangen. Se bild,
Bild

men det spolar ej upp på vindrutan, tog lös ena munstycket från huven och monterade den på den slang som kommer från strålkastarna, och vipps så sprutade det,

Min slutsats är att munstyckerna är helt färdiga, och bör köpas nya!?
Mvh Martin
av roh66
Hej!
Vars sprutade det? I munstycket när du provkörde eller i slangen till huven?
Hade problem på min 740 med skräp jämt och ständigt i munstyckena.
Satte dit ett bränslefilter på slangen,sen allt bra.

Mvh.R.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Uthil skrev:Hej igen.. Gjort rent munstyckerna, men fortfarande samma problem.

Det är så att det kommer fram, men ändå inte.

Det sitter ju en slang från spolarn på strålkastarn, Dock urkopplad, sen en slang från behålleren sen en koppling, som förenar alla tre, och det kommer vätska till strålkastarna , den slangen. Se bild,
Bild

men det spolar ej upp på vindrutan, tog lös ena munstycket från huven och monterade den på den slang som kommer från strålkastarna, och vipps så sprutade det,

Min slutsats är att munstyckerna är helt färdiga, och bör köpas nya!?
Mvh Martin
då borde de övre spolar munstyckna vara ok om de släpper igenom vätskan riktigt där nere.
om du tar lös slangarna/slangen som går upp till huvens spolar munstycken kommer det riktigt med vätska där då ja eller nej?.
det måste ju vara nått strul på vägen upp till rutan.
är det nått som läcker nånstans?.
blir slangen vikt på nått sätt när du stänger huven?:
Användarvisningsbild
av Vix
Kollat T-korset med backventil som sitter innan munstyckena? Alltså det mellan behållaren och munstyckena på bilden, som förgrenar slangarna? Det har jag haft problem med och ett nytt kostar en tjuga drygt. Såg att ingen nämnt det. Har den fastnat blir det svårt för vätskan att komma fram :)

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]

Batterifråga?

Kan konstatera att jo köp nytt batteri p&arin[…]