NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hur uppstår skeva skivor? Händer att jag bromsar hårt vid sk spirited driving men det bör de allt klara. Vibrerar förstås inte extra vid broms så det kan nog uteslutas?
Sätt hjulet bak, så märker du ju ganska snabbt om det är relaterat till hjulet...

.
Har man oflyt så kan dom allt bli skeva. Kan man köra spirited drivning med en 1,8 f ? ;) jag upplever inga sådan känslor med min tråkfanjäkla 1,8f. Den bilen jag fick skeva skivor på var en alfa 156 v6 och den kunde man ha kul med. Nu för tiden är man nästan rädd när man ska köra ut på en större väg. Saknar klippet från Alfan. Har du kollat framvagnsinställningen? Kan ju vara så att någon varit emot en trottoarkant eller liknade. Hej hopp
Thomas: ja, det får bli dagens projekt!

Rydell: haha jag förstår vad du menar. Men med sänkning och breda däck så kan man ta kurvor i hög hastighet väääldigt mycket bättre. Även om det tar lång tid att komma dit! ;)
Har inte kollat framvagnen, bilen ska in på årsservicen de närmsta veckorna så om jag inte löst problemet så får de ta en titt på det. Känns alltid bättre att be dom kolla vissa saker istället för att förklara ett problem och sedan låta dom felsöka i hundra år.
grillchips skrev:Ingen som har mer info gällande felkoderna?
Hade du haft Volvo's felkoder så hade det vart lite bättre. Då hade man kunnat göra lite bättre research.
Provat att läsa ut med DICE?
Ingen tillgång till DICE även om jag vet en forummedlem som bor i närheten.
Det jag lyckades googla mig till, visserligen för andra modeller (V70 osv) är två sensorer som bråkar i samband med lambdan. Inte helt övertygad om att detta gäller även mig då det nämns olika typer av felkoder (P0130 och P0030 bland annat) men det bör vara något liknande iallafall eftersom det ändå gäller "Oxygen".
grillchips skrev:Ingen tillgång till DICE även om jag vet en forummedlem som bor i närheten.
Det jag lyckades googla mig till, visserligen för andra modeller (V70 osv) är två sensorer som bråkar i samband med lambdan. Inte helt övertygad om att detta gäller även mig då det nämns olika typer av felkoder (P0130 och P0030 bland annat) men det bör vara något liknande iallafall eftersom det ändå gäller "Oxygen".
Okey :(
För jag litar nämnligen inte på utläsningar annat än DICE/VIDA.
Troligen är det något snarlikt för dem generella OBD koderna skall vara samma/lika. Är meningen att det skall vara en standard. Men mycket är vunnet med DICE/VIDA.
Provat att prata med den forummedlemmen? :) Borde väl finnas flera i Sthlmsområdet tycker jag.
Nä det köper jag förstås. :)
Ska försöka få in bilen på årsservicen nästa vecka, överväger att be dom kolla upp det då eftersom jag ändå måste dit...
Dolda Vinkeln...

För skojs skull så köpte jag mig e[…]

Det har inte sålts så många &aum[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Jag kan i princip garantera dig att det inte ä[…]

Men om man nu ej har automatisk avbländande. […]