Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av jarmotheone
Hej har precis köpt en 940 och den laddar 0.5 nu men har ställbar westgate bara undrar en grej det sitter ett öppet luftfilter och då kommer frågan mina kompisar har också öppet luftfilter och de får ett dumpande ljud om man kan skriva så men det får inte jag någon som kan förklara hur man får det eller om det är bra att det är ett dump aktigt ljud tack på förhand :-)-)
av mange240
jarmotheone skrev:Hej har precis köpt en 940 och den laddar 0.5 nu men har ställbar westgate bara undrar en grej det sitter ett öppet luftfilter och då kommer frågan mina kompisar har också öppet luftfilter och de får ett dumpande ljud om man kan skriva så men det får inte jag någon som kan förklara hur man får det eller om det är bra att det är ett dump aktigt ljud tack på förhand :-)-)
Skulle tro att det skiljer mellan olika filter, har du samma fabrikat? Sen ju högre laddtryck ju högre avlastningsljud. Du är väl medveten om att du riskerar motorskador om du höjer laddtrycket utan att chippa?
av jarmotheone
Tack för svaret den är Chippad sitter Viking eco chip på men vad är lösningen då för att få tjut/dump ljudet köpa nytt luftfilter ? :mrgreen:
av Tobzter
ställupp laddtrycket till 0.8-1.0 så ska den nog fnysa lite ;).. de är om du har bränsle chip.annars ligg på max 0.6 typ
av mange240
jarmotheone skrev:Tack för svaret den är Chippad sitter Viking eco chip på men vad är lösningen då för att få tjut/dump ljudet köpa nytt luftfilter ? :mrgreen:
Ja jag inbillar mig att det lär låta olika beroende på vilket filter du har. Men är den chippad bör du ju med fördel kunna ställa upp laddtrycket till 08 i alla fall, då bör de ju låta lite mer.
av Tobzter
Jo så kan de nog va..märkte att min fnyste redan vid 0.4 i ladd se de bror nog på vilket filter man hat
Rtti trafiktjänst navigation

Hej Har en 2015 V60 där RTTI,n inte fungerat […]

Batterifråga?

cellerna syns inte genom plasten? Jag har ingen lu[…]

Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stoc[…]

Lätt åtkomligt, lossa luftslang och elk[…]