Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av torwald
Jag funderar på samma sak. Jag har erfarenheter från "Solarplexius" och en xc60 med fabrikstonade rutor (med de mörkare av två valbara). Jag upplever xc60 med som har mörka rutor som perfekta. De är lättare att se ut igenom än solarplexius men ser även ganska svarta ut, och det är svårt att se in. Någon som vet vilket ljusinsläpp de har (eller snarare vilket ljusutsläpp som de har, om de nu finns mått på det)
viss "skitfilm" som bl a Mr Cap använder bleknar(ljusnar) väldigt mycket på typ 3 år. Så om du får "skitfilm" som blir ljusare och ljusare kommer du bara bli besviken.

Sen beror resultatet även på inredningen, mörk inredning funkar bäst med ljusare film.
och ljus inredning som lyser genom ljus film ser konstigt ut.
Användarvisningsbild
av perin
XC90_Executive skrev:Frågan är väl varför man vill ha tonade rutor om man ändå ser rakt igenom? Så tänker jag iallafall :wink:
För att ungarna muttrar så fort solen kommer fram på våren.
XC90_Executive skrev:Jag har mörkaste på min för det är snyggast! Bakåt ser jag med backkameran ju 8) :wink:
Mina "backkameror" sitter monterade längst upp på huvudet, tyvärr är ena ur funktion och jag får förlita mig till det fungerande. Prova att köra så nära en bil alt. backa så nära en bil som möjligt utan att köra mot så förstår du varför jag har valt bort det mörkaste alternativet. Det är inte helt enkelt med avståndsbedömningen med bara en fungerande "kamera".
ungar o solfilm är ingen bra kombo......minsta märke och du kommer störa dig otroligt
Användarvisningsbild
av perin
milktrucker skrev:ungar o solfilm är ingen bra kombo......minsta märke och du kommer störa dig otroligt
Nu är dock "ungarna" tonåring resp. nästan där så jag tror inte det skall vara något problem.
Användarvisningsbild
av perin
Rage skrev:Valet för på 85% toning vilket även firman rekomenderade. Kan posta resultatet ikväll.
Väntar :D
Skall själv lämna in bilen på onsdag för montering och är väl inne på att välja samma ljusinsläpp, 15%.
av Rage
perin skrev:
Rage skrev:Valet för på 85% toning vilket även firman rekomenderade. Kan posta resultatet ikväll.
Väntar :D
Skall själv lämna in bilen på onsdag för montering och är väl inne på att välja samma ljusinsläpp, 15%.
Kolla i min garage tråd http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 0&start=15 så ser du resultatet. Vill du ha fler bilder kan det ordnas.

Hej Jag behöver T6-kolvar, diameter 81. Jag b[…]

Hjälp! Vad har hänt?

Har en v70 classic d3 automat fwd 2016 som gå[…]

Flexifuel, etanol - bensin

Ja, idén om att köra på lokalpr[…]

V70-05 B5254T2. Bytte strålkastare till devi[…]