Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AndreasHo
Hej

har en V70 II 2009 där AC kompressorn låter riktigt illa, när man är ute och kör och stänger av AC så försvinner ljudet och slår man på det så hörs den genom ventilationen och låter i takt med att man gasar och bromsar, min fråga då hur länge ska man köra med detta?

och är det någon som vet var man kan köpa en AC kompressor billigare än på Bilia? där dom tar nära 8500kr bara för kompressorn

Mvh Andreas
av rid54
Blir det inte väldigt råddigt om kompressorn skär? Bäst att inte använda den tills den är bytt eller fixad skulle jag nog tycka.
Användarvisningsbild
av AndreasHo
Hej

påtalade redan i början av året att acn lät lite märkligt och dom sa att det inte finns någon goodwill för acn.

men får ta och kolla upp det nu igen när det är dags för service i början på juni.

Mvh
av ssiimoon
Mitt råd är att skära av remmen. Om du tycker den låter så illa. För det hjälper inte att bara stänga av acn, då remmen driver runt. (Magnetkoppling) jag bytte min, och då köpte jag en utbytes kompressor ifrån volvo. Kostade ca 6000:- sen tillkommer påfyllningen av ac systemet.
Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]